Online kasína a futbalové tímy sa rovná obojstranne výhodná spolupráca
Online kasína, pokrové herne i stávkové kancelárie čoraz viac a viac objavujú výhody spolupráce s niektorým z väčších či najväčších futbalových klubov.
Jedným zo súčasných trendov vo futbalovom prostredí sú spolupráce medzi športovými tímami a spoločnosťami, ktoré prevádzkujú online hry. Na dresoch väčších či menších európskych či aj ázijských tímov môžu fanúšikovia viac než v minulosti vidieť odkazy na rôzne veľké spoločnosti ponúkajúce športové tipovanie, kasínové hry alebo poker.
Priam vzorovým príkladom takejto spolupráce bolo duo Real Madrid a bwin. Počas šiestich rokov, čo mohli ľudia vidieť na dresoch štyri čierne písmená na bielom podklade, získal Real dva tituly v španielskej La Lige a dvakrát vyhral španielsky Superpohár a raz ovládol La Copa del Rey.
Bwin vďaka kontraktu s Realom získal možnosť usporadúvať súťaže a akcie, v rámci ktorých mohli ľudia vyhrať prehliadku štadióna či dokonca si potriasť rukou s niektorým z hráčov z „bieleho baletu“. Niet sa čomu diviť, že sa bwin stal jedným z lídrov na veľmi konkurenčnom španielskom tipérskom trhu, na ktorom pôsobí tucet veľkých spoločností.
Inšpirovaní touto úspešnou spoluprácou, sa aj ďalšie veľké tímy rozhodli dohodnúť sa s online gigantami. Ako referoval slovenský online kasínový portál casino-online-sk.com na konci roku 2018, anglický futbalový mančaft Blackburn sa dohodol s 10Bet. Potvrdilo sa tým, že anglická futbalová liga je pre spoločnosti zo zábavného priemyslu zaujímavým „pôsobiskom“.
Aj spomínaný bwin po skončení spolupráce s Realom, sa dohodol s anglickým Manchesterom United. Skúsenosti s týmto druhom kontraktov má aj mníchovský Bayern, taliansky Juventus i „ex-hamšíkova“ Neapol či Lazio a aj dánsky FC Kodaň. Ako je možné vidieť, interest zo strany spoločností cieli na viaceré európske krajiny, nielen na Anglicko či Španielsko.
Pre futbalové kluby je tento druh kontraktov vítaný. Manchester United získal za 3-ročnú spoluprácu s bwinom £2.4 miliónov (skoro 2.8 milióna euro) a to vlastne len získal možnosť nainštalovať kiosky na štadióne Old Trafford. Manchester však k tomu pristúpil maximálne zodpovedne a dohodu oznámil na tlačovej konferencií aj za prítomnosti kouča Alexa Fergusona.
Kým fanúšika stoja futbalové dresy tímov či reprezentácií „len“ niekoľko desiatok euro, dostať na dres logo nejakej značky či jej názov, vyžaduje veľkú investíciu. Americká automobilka Chevrolet za to v roku 2012 zaplatila Manchesteru United £356 miliónov. Za to sa dá kúpiť Lionel Messi a Kylianom Mbappém alebo trio Griezmann – Salah – Insigne.
Ako je vidno, je to obojstranne výhodný obchod. Tímy získajú do pokladne milióny až stámilióny eur, ktoré môžu použiť na kúpu hviezdnych hráčov či zaplatenie tých stávajúcich. A samotné spoločnosti fungujúce v prostredí zábavného priemyslu, získajú možnosť osloviť milióny fanúšikov, všetko potenciálnych klientov, ktorí si možno nikdy nezatipovali alebo nezahrali v online kasíne.
Úspešné príklady z minulosti, budú mať zrejme dosah aj do budúcnosti. Môžeme očakávať, že oznámení o novom partnerstve medzi futbalovým klubom a online kasínom, športovou-tipovacou spoločnosťou či online pokrovou herňou, bude viac a viac. A preto nebuďte prekvapení, na drese svojho obľúbeného tímu nájdete odkaz napríklad na online kasíno.