Súťažte s nami! - dennikrelax.sk

Top 7 antiaging foods

Pýtate sa, či existujú potraviny, vďaka ktorým budete vyzerať lepšie a žiť dlhšie? Odpoveď znie, že áno. Avšak dôležité je, aby ste viedli celkovo zdravý životný štýl, ktorý zahŕňa zdravú, pestrú a vyváženú stravu, pravidelný pohyb, kvalitný pitný režim, dostatočný spánok, pozitívne myslenie a zvládanie stresu.
7 potravín proti starnutiu
Čučoriedky
Čučoriedky sa právom zaraďujú medzi superpotraviny. Ak si denne doprajete za hrsť bobuľového ovocia, robíte veľa nielen pre svoje fyzické, ale aj duševné zdravie. Čučoriedky sú nabité antokyánmi, cennými antioxidantmi, ale aj železom, vitamínom C a ďalšími.
Avokádo
Existujú výskumy, podľa ktorých vyššia konzumácia mononenasýtených mastných kyselín, obsiahnutých aj v avokáde, znižuje riziko rýchleho starnutia pokožky na tvári. Za zmienku stoja aj luteín a zeaxantín, ktoré podporujú zdravie očí a sú prevenciou makulárnej degenerácie.
Losos
Losos je preslávený obsahom protizápalových omega-3 tukov. Tie majú priaznivý vplyv na zdravie srdca i mozgu. Avšak je aj zdrojom karnozínu, ktorý má takisto množstvo pozitívnych účinkov na zdravie. Tučné ryby ako losos sú tiež zásobárňou kvalitných proteínov.
Vlašské orechy
V kategórii antiaging food nesmú chýbať vlašské orechy. Podľa jednej zo štúdií, ženy konzumujúce orechy, a to najmä tie vlašské, starli zdravo. To znamená, že nemali žiadne chronické choroby, ani poruchy pamäti a telesné ťažkosti, a ani duševné problémy po 65. roku života. Vlašské orechy sú pokladom pre srdce i mozog.
Fazuľa
Verte, či nie, aj obyčajná fazuľa patrí medzi potraviny proti starnutiu. Dôvodov je viacero. Je zdrojom prospešných proteínov bez škodlivého tuku, ktorý sa nachádza v mnohých živočíšnych produktoch. Je nabitá antioxidantmi bojujúcimi proti oxidačnému stresu. Doprajte si fazuľu či iné strukoviny minimálne 3 razy do týždňa.
Rajčiny
Rajčiny okrem iného obsahujú lykopén – pokiaľ si ich pripravíte na grile alebo na panvici, množstvo lykopénu sa znásobí. Lykopén je cenný antioxidant, ktorý chráni pokožku pred poškodením slnkom. Paradajky obsahujú aj vitamín C, ktorý je dôležitý pre produkciu kolagénu a elastínu.
Grécky jogurt
Grécky jogurt je bohatý na bielkoviny. Tie sú nevyhnutnosťou pre pevnosť pokožky. K zdraviu pleti prispievajú aj zastúpené B vitamíny. Pri kúpe jogurtu si vždy prečítajte etiketu. Vyhnite sa produktom s pridaným cukrom, dochucovadlami a konzervačnými látkami.
Mirka

 


Autor fotografie:https://pixabay.com/photos/girl-woman-vegetables-health-diet-4377388/