Súťažte s nami! - dennikrelax.sk

Tieto potraviny vás iste nezasýtia!

Aj vy máte niekedy pocit, že je váš žalúdok ako bez dna? Háčik je možno v tom, že si vyberáte iba nevhodné jedlo na zasýtenie, a tak vyvoláte pocit ďalšieho hladu. Aby ste viac túto chybu nerobili, vieme, ktoré potraviny vás najedenými iste nespravia.

  • Ovocné džúsy

Aj napriek tomu, že ovocné šťavy sú veľmi zdravé, hodnota zasýtenia je takmer žiadna. Džús je iba čistá šťava s obsahom cukru a takmer žiadna dužina, ktorá by mohla obsahovať vlákninu. Preto nám pocit sýtosti po vypití šťavy zostane len veľmi krátko. Skúste preto radšej smoothie kokteil, ktorý je z celého ovocia.

  • Cestoviny a biela múka

Tieto dve potraviny sú na jednej lodi. Pečivo a cestoviny sa vyrábajú najčastejšie z bielej múky. Avšak pri výrobe je obilnina zbavená obalu, čiže otrúb. To znamená, že potom v ňom žiadnu vlákninu nenájdete. Ak preplníte svoje telo týmito jednoduchými sacharidmi, spôsobí to opäť rýchly pokles cukru vo vašom tele a nasleduje veľký pocit hladu. Navyše omáčky k cestovinám obsahujú veľké množstvo tukov a to robí z cestovín doslova kalorickú bombu, ale iba s krátkodobým efektom nasýtenia.

  • Umelé sladidlo

Ak máte chuť skutočne na sladké, iste nesiahajte po umelých sladidlách, jogurtoch či nápojoch light, pretože len zbytočne podráždia váš mlsný jazyk. Ten totiž očakáva, že dostane niečo skutočne sladké a tým pádom aj energiu. Preto sa stáva, že túžite po sladkosti celý deň. Verte, že kvalitnou čokoládou s vysokým podielom kakaa nič nepokazíte.

  • Sladené cereálie

Chrumkavá pochutina z rána, ktorá obsahuje väčšinou bielu múku s bohatým prídavkom cukru, veru nie je dobrým štartérom na zasýtenie organizmu. Konzumovanie tejto vysoko sacharidovej pochúťky má dvojitý účinok na váš metabolizmus. Ako vieme, cukor nás zasýti skutočne iba na chvíľu a to vedie k neskoršej únave a hladu. Ak sa chcete skutočne dobre najesť, siahnite po na sucho opražených vločkách, ovocí a jogurte.

  • Slané pochutiny

Čipsy, tyčinky, slané keksy, čokoľvek, čo vás láka len tak si priniesť k televízoru. Tieto pochutiny sú veľmi rýchlo stráviteľné sacharidy, ktoré spôsobujú rýchle zvýšeniu hladiny inzulínu v krvi a potom následný pokles. Následkom toho bude, že napriek tomu, že ste spratali celý balík čipsov, dostaví sa chuť napríklad na niečo sladké.
Ak si vyberiete tie správne a zdravé potraviny pre vaše telo, vedzte, že aj neustály hlad sa postupne zmierni. Tak budete nielen skvelo vyzerať, ale aj sa dobre cítiť.

Autor: Andrea