Čím viac námahy, tým vyššia potreba vápnika

Aj vy sa už tešíte, že prišlo babie leto a máte v pláne poriadne sa zapotiť na záhrade alebo sa pustiť do dlho odkladaných opráv na chalupe? Tak popri dostatočnom príjme tekutín a energie nezabudnite ani na príjem vápnika, ktorý je veľmi dôležitý pre správnu činnosť našich svalov. Pri fyzickej námahe ho svaly potrebujú vo zvýšenej miere, a ak nechcete, aby si ho „ukradli“ z kostí, je potrebné vápnik priebežne dopĺňať, ideálne v jeho prirodzenej forme. Prirodzene bohatá na vápnik je aj minerálna voda Kláštorná Kalcia, ktorá správne doplní váš pitný režim aj počas jesenných prác.

Nielen v živočíšnych potravinách
Práve pitný režim dostatočne bohatý na vápnik je ideálnou cestou, ako pri námahe doplniť stratené tekutiny a túto minerálnu látku. „Pri sledovaní príjmu vápnika sa nemusíme sa spoliehať len na mliečne výrobky, vajcia a ryby, ktoré sú u nás jeho najznámejšími zdrojmi. Okrem maku, zeleniny, strukovín, či výrobkov zo sóje nám ho v ľahko vstrebateľnej forme dodajú práve minerálne vody so zvýšeným obsahom vápnika,“ vysvetľuje MUDr. Adela Penesová, PhD., lekárka a odborníčka na pohyb a obezitu.

Vápnik ovplyvní aj využitie prijatej energie
Pri každej fyzicky náročnej činnosti, či už je to vaše povolanie, športový výkon alebo namáhavá záľuba, si musíme poriadne rozložiť sily a prijať dostatok energie, aby naše svaly vládali. „Vápnik sa podieľa nielen na pevnej stavbe kostí a zubov, ale vplýva na množstvo ďalších, nemenej dôležitých procesov v našom tele. Okrem toho, že má rozhodujúci vplyv na správne fungovanie kostrových svalov a hladkej svaloviny ciev a vnútorných orgánov, vápnik zlepšuje aj metabolizmus - využiteľnosť glukózy ako zdroja energie. Takže by nemal chýbať v našej strave špeciálne pri zvýšenej fyzickej náročnosti našich aktivít,“ hovorí MUDr. Adela Penesová, PhD.

Vápniková desiata
Pri plánovaní najbližšieho pracovného víkendu alebo popoludnia na záhrade či chalupe si teda nezabudnite zbaliť aj dostatok potravín prirodzene bohatých na vápnik, ideálne takých, ktoré vám dodajú energiu, ale nezaťažia vaše trávenie.  Hlad vám zaženie a energiu dodá celozrnný chlieb s rastlinnou nátierkou zo sóje, ktorá je rovnako ako ďalšie strukoviny bohatá na vápnik, vitamíny a cukor zase doplnia mrkva a jablko a ako pitný režim si zoberte minerálnu vodu bohatú na vápnik. Vaše telo tak dostane dostatočnú dávku živín, ktoré mu pomôžu zvládnuť plánované jesenné činnosti.

Čím viac námahy, tým vyššia potreba vápnika

Napite sa vápnika
K slovenským minerálkam, prirodzene bohatým na významný obsah vápnika, patrí aj prírodná minerálna voda Kláštorná Kalcia. S celkovou mineralizáciou 1 840 mg/l a obsahom vápnika 287 mg/l doplní Kláštorná Kalcia chýbajúci vápnik pri zvýšenej telesnej námahe. Obsahuje aj dostatočné množstvo horčíka, takže naše telo vie obe látky efektívne využiť a navyše má aj nízky obsah sodíka, ktorého má väčšina z nás v strave dostatok. Kláštorná Kalcia je dostupná v sýtenej a jemne sýtenej verzii, v 1,5- a 0,5-litrovom balení. Fľaše Kláštornej Kalcia sú vyrobené zo 100 % rPET, teda iba z recyklovaného PET materiálu.  www.klastorna.sk   






 
Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/turistika-hora-horolezectvo-horsk%C3%A9-1031628/