Služobné BMWčko Vám v Číne nehrozí

Služobné BMWčko Vám v Číne nehrozí

 

Predstavitelia čínskej vlády môžu jazdiť v budúcnosti iba na autách čínskej produkcie. Tak prikazuje nová vládna smernica podľa hesla „buy China“. Má zlepšiť ekonomiku krajiny a podporiť tak kúpu čínskych produktov. Týka sa to hlavne automobilov pre čínskych politikov. Znížia sa tak výdavky Pekingu na služobné autá, ktoré sú obrovské.
O kšeft prídu nemecké automobilky, ktoré tak strácajú vskutku lukratívneho klienta. Limuzíny Mercedes, terénne BMW a najdrahšie verzie Volkswagenov sa medzi čínskymi vládnymi činiteľmi tešili veľkej obľube. Každý z nich chcel mať vo svojom autoparku limuzínu s puncom kvalitnej nemeckej produkcie. Ich miesta teraz zaplnia už nie tak príťažlivé autá domácich značiek ako sú SAIC alebo Dongfeng.
Smernica na podporu čínskej výroby sa objavila na internetových stránkach ministerstva priemyslu v pondelok ráno. Vláda v Pekingu zostavila zoznam 400 čínskych výrobcov, u ktorých majú nakupovať predstavitelia čínskej vlády a komunistické strany. Nariadenie má dva ciele: podporiť čínske značky a zamedziť kritike, že vláda míňa peniaze na služobné automobily pre štátnych zamestnancov. Len informačne, podľa údajov, ktoré uvádza Reuters, od roku 2009 išlo len na služobné autá 9,5 miliardy eur. Už teraz pracujú poslanci na nových pravidlách.
Maximálny rozpočet na jedno auto je 21 tisíc eur. Na povinnom zmluvnom poistenísnáď Čína šetriť nebude. Krajina predstavuje v tejto chvíli svetovú jednotku na automobilovom trhu. Podľa nemeckých výrobcov ale bude mať vládne opatrenie iba symbolický vplyv na čínske hospodárenie. Ekonomický dopad bude „obmedzený“, uviedol v reakcii Volkswagen. Väčšina tržieb v Číne pramení od súkromných klientov, uviedol koncern v prehlásení.
Automobily pre vládu vraj tvorili iba „percentá z tržieb“. Paradoxne vkusu priemerného Číňana vyhovuje práve BMV. Napriek tomu, že Vám pri predstave čínskej národnosti okamžite nabehne útly chlapík nižšieho vzrastu, preferujú títo malí mužíci veľké a drahé autá s poriadnou konskou silou pod kapotou.
 
Autor: Mgr. Katarína Kalivodová