Ste často v strese? Doplnky stravy na upokojenie a stres

Cítite sa v strese? Určitý stres je normálny a dokonca zdravý. Slúži ako výstraha pred možným nebezpečenstvom, ktorá iniciuje „reakciu na boj alebo útek“ na riešenie tohto nebezpečenstva.

Príliš veľa stresu však môže negatívne ovplyvniť imunitný systém a spôsobiť fyzické príznaky, ako je priberanie na váhe, akné a vysoký krvný tlak v dôsledku prebytku kortizolu.

Zdravé spôsoby, ako sa vyrovnať so stresom

Pocit emócií a nervozity alebo problémy so spánkom a jedením môžu byť normálne reakcie na stres. Tu je niekoľko zdravých spôsobov, ako sa vyrovnať so stresom:

  • Urobte si prestávky pri sledovaní, čítaní alebo počúvaní správ, vrátane tých na sociálnych sieťach. Je dobré byť informovaný, ale neustále počúvanie o traumatickej udalosti môže byť znepokojujúce.
  • Starajte sa o svoje telo.
  • Zhlboka sa nadýchnite, natiahnite sa alebo meditujte denne.
  • Snažte sa jesť zdravé, dobre vyvážené jedlá - potrebné doplnky stravy nájdete tu.
  • Pravidelne cvičte.
  • Doprajte si dostatok spánku. Nájdite si čas na odpočinok. Skúste sa venovať iným aktivitám, ktoré vás bavia.
  • Porozprávajte sa s ostatnými. Porozprávajte sa s ľuďmi, ktorým dôverujete o svojich obavách a o tom, ako sa cítite.
  • Vyhýbajte sa drogám a alkoholu. Môže sa zdať, že pomáhajú, ale môžu spôsobiť aj ďalšie problémy a zvýšiť stres, ktorý už pociťujete.

Aké vitamíny by mohli pomôcť

Vitamíny a minerály sú dôležité pre mnohé aspekty zdravia, vrátane duševného a emocionálneho zdravia. Špecifické živiny nazývané antioxidanty, ako je vitamín A, C, E a selén, môžu pomôcť v boji proti poškodeniu buniek. Ak jete zdravú a dobre vyváženú stravu, pravdepodobne dostávate všetky vitamíny a minerály, ktoré potrebujete.

Vitamíny skupiny B - sú kľúčové pre správne zdravie a rovnováhu organizmu. Niektoré z 8 vitamínov B môžu tiež ovplyvniť emocionálne zdravie. Vitamín B1 alebo tiamín je často známy ako antistresový vitamín. Užívanie B1 je kľúčom k zlepšeniu nálady a liečbe depresie. Užívanie B3, B9 a najmä B12 zlepšuje náladu, zdravý nervový systém a zdravie mozgu. Štúdia z roku 2014 ukázala, že užívanie vitamínov B má pozitívny vplyv na pracovný stres.

Ashwagandha - štúdia v Indian Journal of Psychological Medicine zistila, že 600 mg tohto doplnku užívaného počas 60 dní zlepšilo hladinu stresu u chronicky stresovaných dospelých.  Zistilo sa, že je bezpečná a dobre tolerovaná. Vyskúšajte ashwagandha na stres a nervy z e-shopu Allnutrition.sk. Stres nie je to jedine, s čím môže pomôcť.


 
Autor fotografie:PhotobyTawat / Shutterstock.com