Sushi, fenomén dnešnej doby

(zahorackenovinky.sk)

Sushi je fenoménom dnešnej doby. Vie zasýtiť, potešiť, očariť, zlepšiť náladu, a zároveň je zábavné a variabilné. Ak sa chcete výdatne a zdravo naobedovať, sushi vás určite nesklame.

Sushi je tradičný japonský pokrm, ktorý má viac ako tisícročnú tradíciu. Prvá zmienka o sushi pochádza z roku 718 n.l., kedy bola v Ázii pod vplyvom budhizmu zakázaná všetka konzumácia mäsa. Sushi sa nepripravuje iba zo surových rýb, chobotníc, kreviet a sépií. Možno tiež použiť huby, avokádo, uhorku, reďkvičku, listovýšpenát, bambus, tekvicu alebo vajcia. O tom, že sushi nie je len o surových rybách, svedčí aj preklad z japončiny. Slovo "sushi" znamená doslova "kyslá ryža".

Širokáškála ingrediencií používaných pri príprave sushi predstavuje pre naše telo bohatý zdroj mastných kyselín, proteínov, minerálov a jódu. Zároveň obsahuje nízke percento tuku a kalórií. Sushi však nie je oceňované len pre svoju výživovú hodnotu, ale aj pre svoju podobu. Veľa Japoncov sushi prirovnáva k umeleckému dielu, ktoré vyjadruje ich životnýštýl. Vedzte však, že tej pravej zručnosti pri príprave sushi sa dosahuje až po desiatich rokoch tréningu.

Ak ste sa rozhodli sushi ochutnať alebo ste mu už prepadli, iste si valčeky ryža namáčate do japonskej sójovej omáčky a do trošky pálivého chrenu wasabi. Vedeli ste však, že skutoční znalci a fajnšmekri konzumujú sushi bez paličiek a týchto doplnkov? Podľa starej tradície sa sushi držíľahko medzi palcom a ukazovákom a do úst sa vkladá tak, aby sa mäso dotýkalo jazyka ako prvé. Jedine tak praví fajnšmekri spoznajú, či je použitá ryba čerstvá. Sójová omáčka a chren wasabi by tento dojem mohli pokaziť.

Spoločnosť Sushitime

Spoločnosť Sushitime, ktorá pôsobí v Bratislave, prináša túto zážitkovú gastronómiu do každodenného života. Sushitime je rozvozca sushi a jedál z woku, ktorý kladie dôraz na kvalitu a čerstvosť používaných surovín, a to za veľmi priaznivú cenu. Priaznivá cena sushi sa približuje cenám poludňajšieho menu a robí ho tak dostupným pre každého, ktorí vnímajú sushi len ako luxusný doplnok. Sushitime sa počas dvoch rokov vypracovala na post jednotky na trhu v ponuke sushi. Bratislava sa tak môže tešiť z pôsobenia spoločnosti, ktorá vám dopraje tento kulinársky zážitok bez príplatkov luxusných reštaurácií.

\"Rastúca obľuba sushi je zrejmá aj na množstvo objednávok. Medziročne stúpol počet objednávok o viac ako tretinu \"uvádza Ing. Viktor Tasnádi, manažér spoločnosti Sushitime. Najčastejšie si sushi objednávajú zaneprázdnení manažéri priamo do svojej kancelárie, a tiežženy vo veku 25 až 40 rokov, ktoré si doprajú sushi pravidelne. Donáška jedál a sushi sa v Bratislave stáva čoraz obľúbenejším medzi ľuďmi, ktorí sú zaneprázdnení svojou náročnou prácou a nemajúčas zájsť si na obed či večeru v pracovnej dobe alebo vo svojom voľnom čase. Najčastejšie si objednávajú sushi sety, kde môžu ochutnať viac druhov sushi a nemusia sa tak rozhodovať, ktorú kombináciu vyskúšať.

Sushitime si obľúbili pre vynikajúci pomer kvality a ceny. Kľúčovým úspechom pri príprave sú kvalitné suroviny. Ing. Viktor Tasnádi dodáva: \"Pri príprave sushi a jedál používame len originálne ázijské suroviny a koreniny. Dodávateľa vždy dôkladne preverujeme a spolupracujeme s firmami z Ázie. \"

Viac o spoločnosti Sushitime môžete nájsť na ich stránkach www.sushitime.sk.