Marketing, reklama, inzercia... III.

V predchádzajúcich článkoch sme spomínali efektivitu a postup pri výbere rôznych možností inzercie, dnes si povieme niečo o inzertných novinách.
Čo sú vlastne inzertné noviny?
Zjednodušená odpoveď znie: Inzertné noviny sú letáky. Letáky špecializujúce sa na prezentáciu firiem v regióne. Za dobrou ponukou sú občania ochotní cestovať 30 km aj viac. Čiže v ktorých inzertných novinách inzerovať? V tých, ktoré sú distribuované do domácností zadarmo a pritom rozsah ich distribúcie je cca do 30 km od miesta Vášho podnikania. Ponukou v takomto médiu oslovíte okrem starých, aj nových klientov ochotných za dobrou ponukou aj niekoľko kilometrov cestovať (touto filozofiou sa distribuuje aj Tising plus a Záhorácke novinky – pozn. redakcie). Bez nových klientov Vaše podnikanie nemôže napredovať. Zároveň oslovujete aj možných nových, lepších dodávateľov, ako máte doteraz!
Ponuka na trhu regionálnych inzertných novín je pomerne široká. Je zaujímavé konštatovať, že napriek rozdielnym nákladom, farebnosti či kvalite papiera, je cena inzercie v súčasnosti viac-menej u všetkých rovnaká. Nikdy nebola priaznivejšia cenová doba na prezentáciu firiem ako je teraz! Ak sa už rozhodnete pre reklamu doporučujeme prezentovať sa minimálne 3 až 6-krát za tri mesiace. Ak je to možné, inzerciu treba v týchto cykloch opakovať. Dôležité!  Nepodceňujte grafické návrhy a v novom cykle ich zmeňte, alebo ich aspoň upravte.
Na začiatku článku hovoríme, že inzertné noviny sú vlastne letáky. Viete prečo sú všetky letáky plnofarebné? Odpoveď je jednoduchá. Vnímateľnosť plnofarebného obrazu či fotografie je ľudským okom 7,3×väčšia ako vnímateľnosť ČB informácie. Čo z toho vyplýva? To, že každý z nás 7,3×viac vníma a fixuje v hlave plnofarebnú informáciu. Keby tomu tak nebolo, dávno by nadnárodné koncerny tlačili čiernobiele letáky. Náklady na tlač takýchto letákov sú totiž neporovnateľne nižšie ako na  farebné. Takže prečo sú letáky plné farieb?  Pretože vnímateľnosť plnofarebnej informácie je 7,3× vyššia ako čiernobielej. A marketingoví odborníci to veľmi dobre vedia. Na tomto príklade ilustrujeme, prečo doporučujeme inzerciu skôr v plnofarebných médiách. 7,3× vyššie zapamätanie si plnofarebnej informácie je 7,3× pre Vás výhodnejšie!!! V prípade, že potrebujete prezentovať iba základné informácie o Vašej firme, stačí jednofarebná prezentácia.
V takýchto médiách môže byť inzercia zo známych tlačiarenských dôvodov podstatne lacnejšia. Úplne ideálna by bola prezentácia naraz  v dvoch interných novinách, ale s rôznou distribúciou. Toto je však zvýšený nápor na ekonomiku. Vhodné je potom obmieňať inzerciu, optimalizovať ju rozložením financií. Každé noviny majú svoj okruh čitateľov - priaznivcov. Z času na čas je preto nevyhnutné predstaviť sa aj v iných, nielen v tých „Vašich“ médiách. Vy predsa potrebujete aj nových klientov. S ich získavaním ide ruka v ruke aj Vaša prosperita. Opatrnosť doporučujeme pri inzercii v novinách typu „distribúcia do rodinných domov“ (čiže všade a nikde). To isté platí o voľne uložených – neadresných médiách – sú tlačené v malých nákladoch a zasahujú minimum klientely. Totiž aj najlacnejší inzerát je predražený, ak z neho nie je žiadna odozva...
Nabudúce, o dva týždne, si povieme rozdiely medzi inzerciou, reklamou a sponzorstvom.
Vaše otázky, skúsenosti resp. pripomienky môžete napísať na e-mail: trade.tising@kios.sk; alebo sa zaregistrujte do diskusie na www.tisingplus.sk/inforevue v rubrike NA TÉMU... podrubrika: marketing
DJ