Pohyb vám zlepší náladu

Cvičením nikdy nevykompenzujete nezdravú a nevyváženú stravu, avšak pohyb vám pomôže posilniť svalstvo, vyformovať telo, zlepšiť náladu a zvýšiť sebavedomie.

Dni, keď sa nám nedarí, alebo sme smutní či nahnevaní, sú prirodzenou súčasťou nášho života. Je kontraproduktívne snažiť sa svoje pocity potlačiť a byť za každú cenu pozitívnym. Čím skôr a ľahšie prijmete, že máte zlý deň, tým skôr sa zlepší. Avšak mali by ste vedieť, že cvičenie dokáže zmeniť spôsob fungovania vášho mozgu, a preto je výborným prostriedkom na zmiernenie depresie, úzkosti či negatívnych emócií.

Otázkou však zostáva, ktoré cvičenie je v tomto smere top. Samozrejme, existujú vedecké štúdie odporúčajúce konkrétne pohybové aktivity na zlepšenie nálady. Avšak vždy platí, že by ste sa mali venovať tomu, čo vás baví a vnútorne napĺňa. Odporúčania vedcov berte iba ako inšpiráciu.
Ktoré pohybové aktivity zlepšujú náladu?

  • Meditácia kombinovaná s chôdzou

Ešte ste nikdy nepočuli o MAP? Skratka MAP predstavuje mentálny a fyzický tréning. Štúdia vedcov sa zamerala na MAP tréning kombinujúci meditáciu a aeróbne cvičenie, ktoré znižuje depresiu. Ak sa cítite nanič, najprv si dajte 20-minútovú meditáciu v sede. Po nej si doprajte 10-minútovú chôdzu s tým, že sa sústredíte na každý jeden krok. Po tejto etape, ktorú možno brať ako zahriatie pred tréningom, sa pustite do chôdze v intenzite 50 – 70 percent maximálnej pulzovej frekvencie. Vypočítate ju tak, že od čísla 220 odrátate vek a následne si vypočítate 50 – 70 percent z tohto čísla.

  • Cvičenie na rovnováhu

Podľa systematického prehľadu už 10 minút cvičenia zlepšuje náladu. Výborné v tomto smere sú aj tzv. balančné cvičenia, alebo cviky na rovnováhu. Môžete, napríklad chodiť po špičkách. Ráta sa i chôdza so zdvihnutými prstami nôh alebo stoj na jednej nohe. Možností je v tomto smere neúrekom.

  • Prechádzka v prírode

Ak máte náladu pod psa a v blízkosti lesy alebo aspoň veľký park, využite to. Podľa štúdie 50 minút prechádzky po lesnom chodníku významne zlepšilo psychické rozpoloženie. Započúvajte sa do šumu stromov, zurčiaceho potoka či spevu vtákov a vychutnávajte si každý jeden krok. Získate tak odstup od problémov a možno dokonca nájdete riešenie.

Mirka







 
Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/photos/jese%c5%88-%c4%8derven%c3%a1-%c4%8diapo%c4%8dka-diev%c4%8da-996460/