7 návykov zvyšujúcich produktivitu

7 návykov zvyšujúcich produktivitu

Využite čas na maximum a neseďte v práci dlhšie, keď nemusíte. Snažte sa postupne osvojiť si nasledovné návyky a váš pracovný výkon značne stúpne. Čo je dôležité?

Zistite si, koľko času vám zaberú jednotlivé činnosti

Dnes si bez problémov prostredníctvom nainštalovania aplikácie zistíte, koľko času trávite na sociálnych sieťach, koľko priestoru venujete vybavovaniu mailovej komunikácie alebo ako dlho ste na obede, alebo telefonujete. Výsledky vás dozaista prekvapia a počas pracovnej doby obmedzíte minimálne četovanie s priateľmi či sledovanie sociálnych sietí.

Doprajte si pravidelné prestávky

Produktivite neprospeje niekoľkohodinové sedenie za počítačom. Po určitom čase  výkonnosť klesá a potrebujete ju naštartovať. Preto je vhodné urobiť si maximálne po 90-tich minútach práce prestávku, teda otvoriť okno a zhlboka dýchať, prejsť sa alebo si dať rýchly strečing. Aspoň to tvrdia odborníci z Floridskej štátnej univerzity. Podľa nich umelci pracujúci v intervaloch do 90 minút, sú oveľa produktívnejší ako tí, ktorí pracujú dlhšie.

Stanovte si ciele dňa

Pred začatím pracovnej doby si napíšte zoznam úloh od najdôležitejších po menej podstatné, ktoré dokážete reálne v daný deň splniť. Tento zoznam úloh vás naštartuje k lepším výkonom.

Prehodnoťte firemné návštevy

Existujú povolania, ktoré sú založené na interakciách s druhými. Avšak pokiaľ to nie je váš prípad, vopred prehodnoťte, či je nutné stretnúť sa osobne. Veľa vecí sa dá totiž vybaviť telefonicky alebo emailom. Ušetríte tak kopec času i energie, ktoré môžete venovať plneniu pracovných úloh.

Nepodceňujte jedálniček a pitný režim

Pravidelná strava, zdravý, pestrý a vyvážený jedálniček sú jedným z najdôležitejších kľúčov k vysokej produktivite. Zabránia prudkým výkyvom krvného cukru a inzulínu, poruchám koncentrácie i zmenám nálad. Dať si na desiatu komerčnú čokoládovú tyčinku s arašidmi alebo hrsť orechov s ovocím je veľký rozdiel aj z hľadiska produktivity práce. Myslite na to.

Multitasking nefunguje

Máte rozrobených niekoľko vecí súčasne s nádejou, že stihnete viac? Odborníci sú v tomto smere skeptickí – multitasking je stratou času. Vždy je lepšie dokončiť jednu činnosť a až potom sa pustiť do druhej.

Nenechajte sa vyrušovať

Nepriateľom produktivity môžu byť rôzne upozornenia oznamujúce nový mail alebo správu, zvedavý kolega alebo hlasná hudba z vedľajšej kancelárie. Ak sa chcete dopracovať k vyššej produktivite, urobte všetko pre minimalizáciu rušivých vplyvov. Zavrite si dvere na kancelárii, stíšte telefón a vypnite upozornenia na maily.
Mirka