Ako prekonať žiarlivosť?

Do zdravého partnerského vzťahu žiarlivostné scény nepatria, pretože narúšajú vzájomnú dôveru a rešpekt. Ako nežiarliť?

  • Priznajte si problém

Priznanie si toho, že máte problém s neprimeranou žiarlivosťou, je prvý krok k jeho vyriešeniu. Úprimne sa na túto tému porozprávajte s partnerom a ak je to potrebné, vyhľadajte pomoc odborníka.

  • Pokúste sa zistiť, z čoho pramení vaša žiarlivosť

Skúste pochopiť, z čoho konkrétne pramení vaša žiarlivosť. Vo väčšine prípadov je dôsledkom nízkej sebadôvery. Možno ste príliš veľký perfekcionista, často sa porovnávate s ostatnými alebo si jednoducho nepripadáte byť dosť dobrým partnerom v určitých oblastiach. Dobrou správou však je, že môžete na sebe začať pracovať, vybudovať si zdravú sebalásku a sebavedomie, ktoré dajú žiarlivostným scénam zbohom.

  • Požiadajte partnera o podporu

Komunikácia je základom každého šťastného a spokojného vzťahu. Ak chcete svoj problém vyriešiť, je nutné hovoriť o ňom s partnerom a požiadať ho, aby vás podporil v jeho riešení.

  • Nájdite si spôsob, ako sa s emóciami vyrovnať

Máte sto chutí vyletieť na partnera, lebo podľa vás flirtoval s pokladníčkou v supermarkete? Zdá sa vám, že s kolegyňou je v kontakte príliš často, hoci vám to vysvetlil prácou na spoločnom projekte? Skôr, ako ho zavalíte výčitkami, začnite zhlboka dýchať, počítať do 20, praktizovať všímavosť alebo meditovať. Pomôže aj uvedomenie si dôsledkov svojho konania – zrejme sa nevyhnete hádke, tichej domácnosti a neskorším výčitkám svedomia. Stojí vám to za to?

  • Trénujte láskavosť

Väčšinou má žiarlivosť korene v nízkej sebaúcte. Usilujte sa prijať seba samého takého, aký ste. Aj so svojou nízkou sebadôverou a sklonmi k žiarlivosti. Zahrňte sa láskavosťou, pretože nikto na svete nie je dokonalý.

  • Neporovnávajte sa

Zrejme nikdy nebudete mať také prsia ako manželova sekretárka. Možno nemáte taký dar reči ako susedka z bytu oproti. No máte iné silné stránky, pre ktoré si vás váš partner vybral. Nikdy sa neporovnávajte s inými. Jediná osoba, s ktorou sa môžete porovnávať, je vaše včerajšie ja. Ste nespokojná so svojou hmotnosťou? Máte pocit, že váš účes si vyžaduje zmenu? Tak do toho choďte, ale iba sama kvôli sebe.

  • Trénujte vďačnosť

Presmerovať svoju pozornosť z toho, čo nemáte a chceli by ste, na to čo máte, je trénovanie vďačnosti. Nájdite si každý deň čas na niekoľkominútový rituál vďačnosti. Oceňte všetko, čo je na vašom živote dobré a pekné. Neopomínajte ani maličkosti.
Mirka



 
Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/photos/%c5%beena-tv%c3%a1r-stena-vyhliadka-o%c4%8di-228178/