Aký je pocit bezpečnosti napríklad v Opel Astra počas silnej búrky?

Aký je pocit bezpečnosti napríklad v Opel Astra počas silnej búrky?

To aký máte pocit počas jazdy v silnej búrke v akomkoľvek vozidle záleží v mnohých veciach hlavne od Vás. Je nutné dodržiavať niekoľko základných pravidiel, ktoré vám znásobia pocit Vášho bezpečia a bezpečia vašich spolucestujúcich.

Ako teda jazdiť počas silnej búrky a aké sú základné pravidlá ktoré je nutné dodržiavať?

Najdôležitejšie je si uvedomiť, že fyzikálne zákony sa oklamať nedajú a je jedno či vlastníte Opel Astra alebo Opel Corsa, aj keď Vám uvedené modely ponúkajú tú najvyššiu možnú mieru aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.

Začiatok búrky a prvé kvapky

Najzradnejšia je vozovka práve vtedy, keď začnú padať prvé kvapky dažďa, ktoré sa miešajú s prachom a na ceste vytvárajú šmyklavú vrstvu. Vtedy je najsprávnejší čas ubrať plyn a znížiť rýchlosť.

Hustý dážď a viditeľnosť

Ak sa spustí hustý dážď už je neskoro lamentovať nad zlým stavom stieračov. Tie si musíte kontrolovať pravidelne aby Vás ich zlý stav neprekvapil. Dobrý stav stieračov spolu s vynikajúco vyriešenou aerodynamikou prítlaku ktorou disponuje Opel Astra vám určite zabezpečí bezproblémový výhľad.

Nebojte sa bleskov

Keď okolo vás udiera jeden blesk za druhým nie je to veľmi príjemný pocit ale ak sa nachádzate vo vozidle nemusíte mať žiadne obavy. Auto je vlastne ako Faradayova klietka a preto je nemožné aby vás nejaký blesk zasiahol. Ak vás blesky oslepujú až priveľmi často s kombináciou hustého dažďa, je bezpečnejšie radšej vozidlo spomaliť ako zastaviť na krajnici a byť potencionálnou prekážkou pre ostatných vodičov.

Voda, mláky a kaluže

Určite ste sa už stretli so slovom aquaplaning, ktorý prichádza bez varovania. Aquaplaning pritom nie je bežný šmyk. Je to úplná strata priľnavosti pneumatiky, ktorá nedokáže odvádzať vodu z povrchu vozovky. Pri aquaplaningu nesmiete spanikáriť a najlepšie je keď jednoducho uberiete plyn. V žiadnom prípade nesmiete dupnúť na brzdu!

Silný bočný vietor

Ďalšou z vecí na ktorú treba pamätať je možnosť silného bočného vetra. Vývojári spoločnosti Opel pri vývoji vozidiel rátali aj s takýmto scenárom a model Opel Crossland je preto navrhnutý tak, aby bol čo najmenej citlivý na bočný vietor. Pri vozidlách s vyšším podvozkom je to veľmi dôležitý faktor prispievajúci k bezpečnosti jazdy. A keď predsa len začne prevládať fyzika aj v tomto prípade je najlepšie keď jednoducho uberiete plyn.