Tipy na prevenciu chrípky a nachladnutia pre celú rodinu

Počas chladnejších mesiacov roka je naše telo vystavené nebezpečenstvu prechladnutia, rastie tiež počet ochorení spôsobených vírusmi, najmä chrípkou.

Ako posilniť imunitu, aby ste týmto nepríjemným nástrahám včas odolali?

Čo je to imunita?

Imunita je schopnosť organizmu brániť sa proti vonkajším vplyvom aj škodlivinám, ktoré sa nachádzajú vo vnútri nášho tela. Môžu to byť vírusy, baktérie a iné látky. Ak imunita funguje správne, dokáže rozlíšiť, či je sú telo nebezpečné a či je potrebné na nich reagovať. Jej základom je genetická predispozícia, vplývajú na ňu však tiež životný štýl a prostredie, v ktorom žijeme.

Ako posilniť imunitu?

Ak častejšie trpíte rôznymi ochoreniami, najpravdepodobnejšie za tým bude oslabená imunita. Imunita je komplexný systém, na ktorý vplýva viacero faktorov. Nedostatočnú imunitnú odpoveď môžu spôsobiť:

    • nedostatočný príjem živín,
    • nadmerné požívanie alkoholu a fajčenie,
    • nezdravá strava,
    • nedostatok pohybu,
    • nahromadený stres,
    • nedostatok spánku.

Ak sa pýtate, ako posilniť imunitu, zamerajte sa na zdravý životný štýl s dostatkom pohybu a spánku. A to nielen na jeseň, počas zimy a v prvých jarných mesiacoch, kedy je naše telo vystavené vyššej pravdepodobnosti nákazy vírusovými ochoreniami.

Jedzte chutne a zdravo

Na vašom tanieri by sa mali objavovať najmä zdravé potraviny. Vyhýbajte sa pokrmom s vysokým obsahom prídavných látok, cukrov a nezdravých tukov. Doprajte si viac zeleniny, ovocia, celozrnných výrobkov, strukovín, chudého mäsa a rýb. Zabezpečíte si tým vyšší príjem minerálov, vitamínov, prospešných tukov a antioxidantov.

Imunite pomáha aj pohyb

Máte sedavé zamestnanie? Medzi spôsoby, ako podporiť imunitu, patrí aj dostatok pohybu. Pravidelné cvičenie posilňuje srdcovocievny systém, zlepší prúdenie krvi a prekrvenie každej časti tela. Jednotlivé orgány tak majú lepší prístup k živinám. To však nie je zďaleka všetko. Z pohybu profituje aj psychika. Cvičenie vplýva na náladu, pomáha odbúravať stres, iste oceníte tiež lepšiu koncentráciu.

Potrebujete dostatok spánku

Dlhšie trvajúce vyčerpanie spôsobuje stratu energie nielen na každodenné činnosti. Menej jej bude mať aj váš imunitný systém. Aby ste si počas noci dostatočne odpočinuli, doprajte si minimálne 7 – 8 hodín spánku. Zdravý spánok prinesie vášmu telu regeneráciu a obnovenie síl. K pokojnému spánku vám pomôže viacero vecí.

    • Počas dňa si doprajte minimálne pol hodinu aktívneho pohybu. Pomáha tiež prechádzka pred spaním.
    • Vo večerných hodinách nekonzumujte ťažké pokrmy.
    • Prostredie na spánok by malo byť tiché a dostatočne zatemnené.
    • Myslite aj na komfort pre vaše telo, ktorý zabezpečia kvalitné matrace.

Vitamíny na imunitu

Posilniť imunitu pomáhajú vitamíny a minerály, ktoré prijímate prostredníctvom stravy. Počas chrípkového obdobia je ich však vhodné dopĺňať pomocou výživových doplnkov.

Na imunitu vplývajú vitamíny A, B, C, D, E, K. Často nedostatočným je najmä prísun vitamínu D. Pomôžu vám v tom kvapky Devit. V zime náš organizmus často trpí tiež deficitom zinku a selénu. Vitamíny na imunitu si vyberiete na trhu vo viacerých formách. K dispozícii sú rôzne multivitamíny, v ktorých zložení nájdete vyvážený komplex všetkých potrebných látok.

Hliva ustricová, rakytník aj echinacea

Na posilnenie imunity sa odporúčajú tiež hliva ustricová a rakytník. Dá sa podporiť aj pomocou byliniek. Bylinky na imunitu môžete užívať preventívne aj počas prebiehajúceho ochorenia.

    • Hliva ustricová obsahuje betaglukány, ktoré sú účinnými prírodnými stimulantmi imunitného systému. Zo známych prípravkov ju obsahuje, napríklad Imunoglukan.
    • Rakytník vám dodá množstvo vitamínu C a A, podporuje imunitu, cievny systém a trávenie.
    • Echinacea je účinným antioxidantom, priaznivo pôsobí na imunitu, podporuje produkciu bielych krviniek a pomáha rýchlejšie sa zotaviť.

Vitamíny na imunitu pre deti

Pýtate sa tiež, ako podporiť imunitu u detí? Vitamíny pre deti sa vyrábajú s obsahom dôležitých vitamínov a minerálnych látok v množstve aj forme vhodnej pre ich organizmus. Pre jednoduchšie užívanie môžete pre nich vybrať cmúľacie tablety, napríklad RakytníčekVibovit. Pre deti sa vyrábajú tiež  sirupy s rôznou príchuťou. Obľúbeným je Terezia Hliviačik, v ktorom sa okrem vitamínu C a iných biologicky aktívnych látok nachádza tiež hliva ustricová. Ak dbáte o to, čo vaše dieťa konzumuje, iste vás poteší, že tento sirup je bez konzervačných látok.

Čisto prírodným produktom pre deti je tiež Preventan Junior. Obsahuje biologicky aktívne látky, ktoré sú pre ľudský organizmus prirodzené. Je tiež obohatený o vitamín C a vhodný na dlhodobé užívanie.

 
Autor fotografie:Alexander_Safonov, Losangela / Shutterstock.com