Jesenné tipy na posilnenie imunity

 Jedným z účinných tipov, ako posilniť imunitný systém, je naučiť sa žiť čo najviac v harmónii so sebou samým i s druhými. Čo všetko pomôže nakopnúť obranyschopnosť?

  • Zbytočne sa nestresujte

Denne máme stovky príležitostí „vytočiť sa“. Pravidelný a najmä dlhodobý stres má však množstvo negatívnych účinkov na organizmus, vrátane oslabenia imunity. Ako sa menej stresovať? Dôležité je pripomínať si, čo je vo vašom živote dôležité a vedome pracovať na tom, aby ste sa nenechali vystresovať tým, čo vôbec nie je podstatné. Samozrejme, stresu sa úplne vyhnúť nedá, a preto je dôležité nájsť si činnosti, ktoré vám ho pomôžu vykompenzovať – robte, čo vás baví, športujte, meditujte.

  • Zadovážte si domáce zvieratko

Psík alebo mačka v domácnosti je výborný spôsob, ako sa upokojiť po náročnom dni v práci. Hladkanie štvornohého kamaráta zaručene zníži hladiny stresových hormónov. To má pozitívny vplyv aj na imunitný systém. Nehovoriac o tom, že pravidelné prechádzky za každého počasia sú obrovským plusom pre obranyschopnosť.

  • Stretávajte sa s ľuďmi, ktorí vás nabijú pozitívnou energiou

Či chceme, alebo nie, človek je tvor spoločenský. Izolácia neprospieva nikomu. K psychickej pohode a aj zdravému imunitnému systému potrebujete sociálne interakcie. Nájdite si čas na priateľov. Ak ich nemáte, otvorte sa tejto myšlienke a skúste si ich nájsť napríklad cez spoločné záujmy.

  • Smejte sa

Určite máte počas každého jedného dňa dôvod na úsmev a aj smiech od srdca. Nebráňte sa tomu, pretože smiech je výborný spôsob, ako posilniť imunitný systém. Ak máte možnosť, pozrite si obľúbenú komédiu či vtipné video. Niekedy sa človek schuti zasmeje aj na zábavnom obrázku.

  • Nebojte sa farieb na tanieri

Čím pestrejší jedálny lístok máte, tým lepšie. Napríklad farebné ovocie a zelenina obsahujú rôzne druhy antioxidantov, chrániacich bunky pred oxidačným stresom. Snažte sa o pestrosť v každom jedle počas dňa.

  • Zvážte doplnky výživy

Väčšina odborníkov na výživu sa zhoduje v tom, že aj keď máte naozaj kvalitný jedálniček, je vhodné suplementovať protizápalové omega-3 tuky celoročne a vitamín D aspoň v zime, nakoľko v našich končinách nie je možné tieto živiny pokryť z potravín.

  • Hýbte sa počas celého dňa

Tromi hodinami aerobiku počas týždňa nedokážete kompenzovať celodenné sedenie. Dôležité je hýbať sa počas celého dňa – robte si v práci pravidelné prestávky a prejdite sa, choďte do práce po vlastných, nepoužívajte výťah, choďte na nákup pešo….
Mirka








 
Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/photos/p%c3%a1r-mu%c5%be-%c5%beena-bicykle-cyklisti-1867051/