Tvorba content plánu krok po kroku

Tvorba content plánu krok po kroku

Content marketing je postavený na vytvorení plánu obsahu, teda harmonogramu jeho zverejňovania. Prečo ide o tak dôležitý nástroj?

Obsahový marketing (content marketing) vám pomôže udržať kontakt so spotrebiteľmi a zvýšiť dopyt vašej značke. Definícia hovorí o tom, že ide o marketingovú techniku, pri ktorej sa zdieľa a tvorí relevantný, hodnotný a konzistentný obsah s účelom získať a zaujať presne identifikované publikom. Cieľom by malo byť reakcia zákazníka, ktorá vám prinesie zisk. Dôležitý je najmä správny content plán, vďaka ktorému definujete jeho presné zverejnenie, teda kedy a ako ho vypustíte do online sveta. V rámci neho máte možnosť využiť príspevky na sociálnych sieťach, blogy, podcasty, videá na YouTube či newslettery. Vďaka tomuto kroku nebudete každodenne strácať čas s tým, čo dnes musíte „hodiť“ na sociálne siete a aký článok sa oplatí uverejniť. Ušetríte energiu na sledovanie tém s väčším odstupom či na nastavenie vízií pre svetlejšie začiatky. Docieľte efektívnu prácu so značkami a myslite skôr na budúcnosť.

SEO analýza

Na začiatok by vo vašom pláne nemala chýbať SEO analýza, ktorá vám pomôže použiť tie správne výrazy. Je dôležité, aby ste takto pochopili aj vášho potencionálneho zákazníka a nestrácali priestor zbytočným obsahom, ktorý tak či tak málo kto vyhľadáva. Zvoľte si cieľ vašich výsledkov, ktorý však musí byť merateľný. Niekomu stačí zdvihnúť návštevnosť o pár percent v priebehu roka, iní môžu byť trúfalejší a plánovať zaútočenie na masy do mesiaca. Následne môžete vyhodnotiť, či je rast reálny.

Aj pri content pláne sa spomína pojem “brainstorming”. Konkrétne ide blogy a jeho kategórie či témy. Ak máte vymyslený cieľ, akým ho chcete písať a koho osloviť, je čas na určenie si kategórií. Ak ním chcete predať svoju značku myslíte aj na iné veci. Stále je to len produkt na podporu predaja. No pri tejto vízii pripravte články o použití produktov, porovnaní značiek alebo novinkách na trhu. Pri vzdelávaní doplňte blog o skúsenosti vás alebo iných zákazníkov, recenzie, jednoducho mu dajte určitú pridanú hodnotu. Ak chcete potencionálneho zákazníka inšpirovať, skôr sa sústreďte na nápady a návody.

Slovo content znamená v preklade „obsah“. Na jeho význam napriek radám smerom k SEO friendly netreba zabúdať. Nastavte si víziu vášho smerovania a nezabudnite pravidelne tvoriť. Svet sa však mení každým dňom, preto si prezrite príspevky či blogy z predchádzajúcich rokov a skúste uvážiť, či sa im darilo vtedy a či majú tendenciu byť úspešné aj dnes. K pochopeniu najobľúbenejších príspevkov vám mimoriadne pomôže aj Google analytics. V neposlednom rade berte v úvahu aj kľúčové sviatky či výnimočné dni v roku.

Online svet je momentálne obrovská studnica informácií. Ak neviete o čom písať, inšpirujte sa napríklad na internete. Dôležité je, aby ste sa aj vy vzdelávali a sledovali trendy iných. Nikdy však nič nekopírujte. Vyhľadávače to okamžite odhalia a budete mať u nich problém. To nehovoríme o právnej stránke.

Ak nemáte dostatok času, energie či schopností vytvoriť si vlastný obsahový marketing, prenechajte túto úlohu profesionálom z online marketingových spoločností.