Stávajú sa online nákupy menej výhodné? Prečo?

Stávajú sa online nákupy menej výhodné? Prečo?

Popularita online nakupovania trvá už niekoľko rokov a postupne zachvátila nielen tých mladších, ale aj staršie ročníky. Je to naozaj tak a niet sa ani čomu čudovať – online nákupy garantujú pohodlnosť a minimálne, priam nulové obmedzenia pri realizovaní výberu. Nesúri vás čas, pretože online svet je prístupný kedykoľvek, nemáte zbytočné náklady na dopravu do obchodu a všetko dôležité vybavíte kliknutím na klávesnici.

Avšak, po jednej, dvoch nepríjemných skúsenostiach s online nákupmi si mnohí radšej zájdu do kamennej predajne. Vôbec to teda nemusí vyplynúť z ich konzervatívnosti alebo zo slabých zručností v online prostredí. Veď už ani so šetrením na online nákupoch si nemôžete byť takí istí.

Áno, ešte pred pár rokmi boli výdavky na balné a poštovné zanedbateľné, no ak si dnes prečítate cenník týchto služieb na akomkoľvek eshope, naozaj budete stále trvať na tom istom?

Na nákladoch za dopravu sa dá ušetriť aj tak, že nakúpite v určitom množstve alebo v cene, pri ktorej si uplatníte poštovné zdarma. Nevýhodu majú zas tí, ktorí si chcú zakúpiť len jednu, respektíve investujú do online nakupovania výrazne nízky rozpočet.

V online prostredí sme si zvykli rýchlo preklikávať a porovnávať medzi jednotlivým sortimentom konkurenčných eshopov. Je to v poriadku, ale okrem toho si ešte prečítajte recenzie na daný tovar od (ne)spokojných zákazníkov a nevynechávajte ani upozornenie na reklamačný poriadok.

Každý sa predsa snaží nafotiť a opísať svoj ponúkaný sortiment v tom najlepšom svetle. Potom príde sklamanie z rozdielnych odtieňov na šatách či z iných funkčných vlastností, aké boli uvedené v popise produktu. Svoje „pátranie“ zamerajte nielen na samotný produkt, ale aj na eshop. Niektorým možno dôverovať viac, iným vôbec.

Samozrejme, tovar môžete mať doma už do dvoch pracovných dní alebo aj niekoľkých týždňov. Viacerí si ani to neustrážia a napríklad nevyhnutný sezónny tovar k nim dorazí „po záverečnej“.

Tatiana