Ako využiť reklamné plagáty na propagáciu malej firmy

Blížia sa Vianoce, čas, kedy je potrebné dať o sebe vedieť, aby u vás stihli zákazníci do sviatkov nakúpiť, sa nekopromisne kráti. Ak patríte k menším firmám a obraciate každé euro, investícia do efektívnej reklamy by mala byť o to zodpovednejšia. Práve reklamné plagáty sú ideálnym prostriedkom, ako za málo peňazí toho získať naozaj veľa.

Efektívna a zároveň veľmi ekonomická možnosť prezentovať nový produkt

Na začiatok to najdôležitejšie: plagáty vám umožnia za relatívne malú investíciu osloviť široké spektrum zákazníkov. Máte nový produkt a chcete o ňom vyslať správ do sveta? Dobre navrhnutý leták vám pomôže získať pozornosť nových klientov a pripomenúť sa tým starým, ktorí už u vás napríklad dlho nenakúpili. Ukážte im, že máte niečo nové!

Okrem informácií, ktoré chcete prezentovať, nezabudnite ani vyzvať príjemcov vašej správy k akcii, či už je to navštívenie vašej internetovej stránky alebo využitie časovo obmedzenej akciovej ponuky a podobne. Plagátovú kampaň môžete podporiť aj online kampaňou na internete a spojiť tak sily na viacerých frontoch.

Navrhnite úspešný plagát

Na čo sa zamerať, aby sa vám investícia do reklamných plagátov mnohonásobne vrátila? V prvom rade sa sústreďte na to, aby ste na plagát umiestnili všetky dôležité informácie jasne, stručne a bez chýb. Chcete predsa pôsobiť dôveryhodne. Nemenej dôležité je dať plagátu pútavý vzhľad a zjednotiť jeho obsahovú a vizuálnu stránku. Šikovným riešením je umiestniť na plagát aj QR kód s odkazom na vašu internetovú stránku či obchod.

Pri navrhovaní plagátu myslite na svoju cieľovú skupinu. Zamyslite sa nad tým, kde sa vaši potenciálni zákazníci vyskytujú a plagáty strategicky rozmiestnite predovšetkým na týchto miestach, aby na ne zareagovalo to správne publikum. Stanovte si tiež jasný cieľ, čo presne chcete kampaňou dosiahnuť: podporiť predaj konkrétneho produktu? Upriamiť pozornosť na nový web? Získať nových zákazníkov? Informovať o vami organizovanej udalosti? Cieľ vám pomôže prispôsobiť dizajn, ktorý ho čo najlepšie podporí.

Veľkoformátový alebo obojstranný reklamný plagát? Všetko je možné!

Hoci je vaše podnikanie malé, vaša prezentácia byť taká skromná nemusí. Imidž značky môžete budovať rôznymi spôsobmi. Jedným z najmenej nákladných, no veľmi efektívnych ciest je práve plagát. Prečo teda nie iný ako má konkurencia?

Je váš nápad poriadne veľký? Na jeho realizáciu si vyberte veľkoformátový reklamný plagát. Ak propagujete veľtrh, festival, koncert alebo ste sa rozhodli promovať nový produkt naozaj vo veľkom, plagát na stenu v pôsobivom formáte v intenzívnych a trvanlivých farbách na seba strhne pozornosť takmer určite, najmä ak sa pohráte s kreatívnou stránkou.

Plánujete svoju správu vystavovať napríklad vo výkladoch, presklených stenách a podobne? Využite možnosť prezentovať ju naraz na oboch stranách bez toho, aby tlač presvitala na druhú stranu. To je len zlomok možností, ktoré vám dávajú reklamné plagáty. Využite ich vo svoj prospech.
 


Autor fotografie:Shutterstock.com