Ako prezentovať vašu firmu: tipy na veľtrh

Ako prezentovať vašu firmu: tipy na veľtrh

Na veľtrhu sa vám môže podariť urobiť skutočný dojem, ak venujete dostatok času vhodnej prezentácii vašej spoločnosti. Na veľtrhoch máte totiž jedinečnú príležitosť k marketingu tvárou v tvár a na zistenie skutočného trhového potenciálu. Urobte dobrý dojem a strávte svoj čas efektívnou prezentáciou s našimi tipmi na vašej prezentáciu firmy.

Pútajte pozornosť
Už od prvej chvíle by ste mali vedieť svojim stánkom či prideleným miestom osloviť svoju cieľovku. Najlepšie prostredníctvom farebných nápisov, či atraktívnych propagačných darčekov. Nebojte sa vyvýšiť sa nad konkurenciu a použite prezentačné stojany a držiaky, ktoré budú viditeľné už z diaľky.

Dajte tomu tému
Na prezentáciu si vyberte tému blízku vašej spoločnosti a zámeru a pokúste sa celú prezentáciu niesť v tomto duchu. Odprezentujte váš produkt, zorganizujte súťaž alebo inú zábavnú aktivitu a ponúkajte zaujímavé ceny.

To je dizajn!
Dajte si záležať na vynikajúcom grafickom prevedení vašich propagačných materiálov. Mali by byť jednoduché, no schopné zaujať. Vaše logo mi nemalo chýbať na každej strane, ideálne umiestnené vždy nad poskytovanými informáciami a znázornené tak, aby sa nedalo nezapamätať. Dajte si takisto pozor na jazykové prevedenie informačných materiálov. Zaplaťte si profesionálneho korektora alebo rovno copywritera, ktorý vám zabezpečí kvalitný text. Gramatickými chybami, či ťažkopádnou formuláciou by ste mohli potenciálnych zákazníkov veľmi rýchlo odradiť.

Bez súťaže to nepôjde
Ľudia sú prirodzene súťaživí a výhra cien, o ktoré majú záujem, bude pre nich zážitkom, na ktorý nezabudnú. Ponúknuť by ste teda mali niečo, o čo bude naozaj záujem – teda napríklad váš produkt zdarma, zaujímavú zľavu, alebo akýkoľvek darček, ktorý by ale mal súvisieť s vaším produktom či službou, ktorú ponúkate.

Nezabudnite na kontakt
Pripravte si propagačné materiály, ktoré rýchlo a presne navedú vašu cieľovú skupinu tam, kde ju chcete mať. Čo z toho, ak zaujmete, keď sa nebudú v tom chaose po veľtrhu vedieť dostať späť k vám? Rovnako to platí i naopak. Vezmite si kontakt na každého, kto je ochotný ho nechať a okamžite si k menám a adresám zaznamenávajte podrobnosti, ktoré budete vedieť použiť. Ak máte napríklad newsletter, ktorý by ste im radi poslali, či čokoľvek iné, čo by ste im vedel ponúknuť, mali by ste si to zaznačiť.

Dajte im pocítiť, že sú dôležití
Ak chcete návštevníkov naozaj zaujať, mali by ste v nich zanechať dojem, že ich názor je dôležitý, že ich návrhy si ceníte a budete s nimi pracovať. Nech už sa snažíte upútať pozornosť kohokoľvek, vždy je potrebné dať mu pocítiť, že si ho vážite a že je pre vás dôležitý. Tento pocit ľudia budú vyhľadávať opakovane a budú si ho spájať s vašou značkou.

Vyzerajte profesionálne
Nemalo by vám byť ľúto investovať pár eur do prezentačnej techniky – nielenže ju môžete využiť na viacerých príležitostiach, vaša firma bude vyzerať, že takéto akcie absolvuje pomaly každý týždeň a je na to vhodne a do detailov pripravená. Aj najmenšie drobnosti ako stojany či puzdrá na dokumenty môžu urobiť naozaj dobrý dojem.

Dobre sa pripravte
Na veľtrh netreba posielať brigádnikov, či zamestnancov, bez ktorých sa proste jeden deň zaobídete, tak ich tam pošlete, ale ideálne takých ľudí, ktorí vám ako tvár spoločnosti neurobia hanbu. Akákoľvek nepríjemná skúsenosť vám môže veľmi poškodiť, preto by to mali byť absolútni profesionáli a ak neviete na veľtrh poslať človeka, ktorý je do vašej spoločnosti naozaj blázon a srší pri rozprávaní entuziazmom, mali by ste zvážiť aj neúčasť, prípadne sa môžete zúčastniť rovno vy. Pripravte si tiež dostatočné zásoby cien aj informačných materiálov. Je lepšie priniesť viac ako menej, to platí vždy. Zistite si o veľtrhu informácie vopred a to najmä o povahe a počte účastníkov, rátajte však s tým, že nie každý návštevník veľtrhu sa aj zastaví pri vašom stánku, premýšľajte tiež nad tým, ako k vášmu stánku dostať vašu cieľovú skupinu.

Zrekapitulujme si teda horeuvedené tipy do prehľadného návodu:
Pred veľtrhom:
 Určte si cieľovú skupinu

  • Zistite, v akom množstve bude cieľovka na veľtrhu
  • Vymyslite, ako cieľovú skupinu dostať k vášmu stánku
  • Zvážte informovanie o vašej účasti na veľtrhu na vašej webovej stránke,
  • Zvážte reklamu na webových stránkach veľtrhu a akúkoľvek inú formu reklamy
  • Nezabudnite na sociálne siete, bez informácii na Facebooku váš stánok akoby ani neexistoval
  • Vopred informujte o všetkom, čo váš stánok ponúka, a to v prvom rade o materiálnych cenách, ktoré ponúkate návštevníkom

- Dajte tomu tému

  • Vymyslite jednu vetu, ktorú chcete, aby mali návštevníci vášho stánku v hlave, keď budú odchádzať. Všetko ostatné podriaďte tejto vete.

- pripravte si propagačné materiály

  • Vaše logo by malo byť na každom papieri, ktorí si návštevník odnesie
  • Mali by byť graficky čisté, ale originálne
  • Dbajte na správny pravopis a zrozumiteľnosť
  • Neprepchávajte ich textom a drobnými písmenami

- Investujte do propagačnej techniky a do čo najprofesionálnejšieho „looku“
- Do stánku pošlite len takých, ktorí vašu značku naozaj milujú a svoj entuziazmus dokážu prenášať na iných

Počas veľtrhu:
- prvý dojem je VŠETKÝM – Myslite na to, že prezentujete svoju spoločnosť a väčšina ľudí dá na prvý dojem, ak uvidia zamestnanca okydaného kečupom z hamburgera, ktorý si prezerá 9GAG, pomyslia si svoje.

  • kontrolujte správanie prezentérov – mobilné telefóny, znudené pohľady, chatovanie na Facebooku... to všetko je prísne zakázané.
  • váš stánok udržiavajte čistý a prehľadne zorganizovaný

 - zapisujte si všetky adresy, mená a kontakty, k ľuďom, pokiaľ je to možné, si dopisujte aj informatívne poznámky
- ak návštevníkov spovedáte v dotazníku, dbajte na to, aby bol čo najkratší a vhodne prevedený
- všetko o tom, čo robíte, postujte v „živom prenose“ na sociálne médiá, nebojte sa hashtagov a jednoznačne všetko foťte

Po veľtrhu

  •  Ak posielate e-mail, dajte si sakra záležať. Lebo e-mail pošle po veľtrhu každý, naozaj každý. Musí to byť niečo naozaj originálne.
  • Pri kontakte poštou vás môže oddeliť od väčšiny, no nesmiete vyzerať staromódne, pri kontaktovaní zašlite aspoň malý použiteľný darček.
  •  Ak máte pocit, že máte obzvlášť dobrý kontakt, môžete využiť telefón a návštevníkovi veľtrhu zavolať.