Čím presvedčí Toyota Corolla Cross?

Čím presvedčí Toyota Corolla Cross?

Toyota Corolla Cross je najočakávanejším autom v ponuke japonskej automobilky.  SUV segmentu C zaplní medzeru medzi modelmi C-HR i RAV4, a takisto pridá ďalší karosársky variant najpopulárnejšiemu autu všetkých čias - Corolle. V našich autosalónoch sa objaví už počas tohto leta.

Auto doplnilo rad Corolly o ďalšiu karosársku verziu – od roku 2019 sú dostupné hatchback, sedan a TS kombi. Corolla Cross obohatí aj ponuku SUV-čiek Toyoty, ktoré sú prítomné takmer vo všetkých segmentoch trhu - od mestského Aygo X až po 7-miestny Highlander.

S piatou generáciou hybridu

Nové modely zvyčajne znamenajú debut najnovšej technológie. Toyota spolu s premiérou Corolly Cross predstaví aj piatu generáciu hybridného pohonu. Značka, ktorá má viac ako 30-ročné skúsenosti s elektrifikáciou automobilového sektora, ďalej zdokonalila svoj vlajkový produkt. Mazací systém motora bol prepracovaný, čím sa znížili energetické straty. Lítium-iónové batérie sú silnejšie a až o 40 percent ľahšie. Navonok tieto zmeny nepostrehneme, no za volantom ich určite cítiť. Systém má fungovať ešte lineárnejšie, predvídateľnejšie a tiež intuitívne. Bolo to možné aj po prekalibrovaní vzťahu medzi stlačeným plynovým pedálom a odozvou hnacieho systému.

Čísla neklamú. Nový hybridný systém je takmer o 10 percent výkonnejší. Teraz predstavuje celkový výkon systému 197 koní s použitím dvojlitrového spaľovacieho motora. Navyše je Corolla Cross dostupná aj vo verzii 4x4 s pohonom AWD-i, v ktorej na zadnej náprave pracuje elektromotor s výkonom až 40 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má byť pri oboch verziách rovnaké – 8,1 sekundy.

Ďalšie SUV Toyoty s pohonom AWD-i

Pohon AWD-i je v SUV-čkách Toyoty štandardom. Riešenie je založené na elektromotore namontovanom na zadnej náprave, ktorý sa v prípade potreby elektronicky aktivuje. Počítač na základe analýzy dát dávkuje príslušný výkon a krútiaci moment. Neexistuje tu žiadne pevné spojenie medzi nápravami, reduktormi a inými zložitými štruktúrami – nahradila ich jednoduchosť, kompaktná veľkosť a vysoká účinnosť.

Použitie prídavného elektromotora, ktorý má v Corolle Cross výkon 40 koní, je spojené len s miernym zvýšením apetítu na palivo a zlepšenie jazdných vlastností v náročnejších podmienkach je nepopierateľné. Dizajn celého pohonu je navyše jednoduchý a spoľahlivý – modely RAV4, Highlander a Yaris Cross toto riešenie využívajú už roky. Corolla Cross zvládne ťahať aj príves s hmotnosťou až 750 kg, takže jej úžitkové hodnoty budú kompletné.

Okrem iného aj multimediálna

Úplne nový bude 12,3-palcový displej umiestnený pred vodičom, ktorý bude prezentovať najdôležitejšie informácie o aute. Okrem toho bude disponovať 10,5-palcovou obrazovkou multimediálneho systému, ktorý sa postupne zavádza v nových modeloch Toyoty. Jeho najväčšími prednosťami je intuitívne ovládanie, rozsiahle funkcie, konektivita so smartfónmi, ale aj cloudová navigácia a aktualizácie cez internet.

Aj otázka bezpečnosti je pre Toyotu prioritou a inak to nebude ani pri Corolle Cross. Systémový balík T-Mate kombinuje najnovšiu generáciu balíka Toyota Safety Sense s ďalšími asistenčnými jazdnými a parkovacími systémami. Vozidlo bude vybavené systémom obmedzenia nekontrolovateľného zrýchlenia pri nízkych rýchlostiach, fungujúcim v rámci systému včasného varovania v prípade nebezpečenstva kolízie (PCS), alebo systémom monitorovania prevádzky za vozidlom.