7 pravidiel pre efektívny „home office“

7 pravidiel pre efektívny „home office“

Ste nútení pracovať z domu a nejde vám to tak, ako ste si predstavovali? Máme pre vás niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu zvládnuť prácu z domu lepšie a za kratší čas.

Nájdite si vhodné miesto
Nie je jednoduché pracovať z domu počas dňa, keď máte okolo seba deti a manžela. Napriek tomu sa pokúste nájsť si na prácu miesto, ktoré je najtichšie. To znamená, čo najďalej od detského kriku či hlasno pustenej televízie. Ideálne je, ak za sebou zatvoríte dvere. Pracovný stôl umiestnite tak, aby naň dopadalo prirodzené svetlo zvyšujúce produktivitu. S výkonnosťou môže pomôcť aj vhodne zvolená zeleň.

Využívajte techniky na zvýšenie produktivity
Hovorí vám niečo technika pomodoro? Ak nie, je najvyšší čas, aby ste sa s ňou zoznámili. Na časovači si nastavte dobu 20 – 25 minút, počas ktorej budete sústredene pracovať, potom nasleduje krátka prestávka a opäť doba sústredenia. Po štyroch úsekoch práce si zaslúžite dlhšiu prestávku do 30 minút, počas ktorej sa môžete odmeniť. Technika pomodoro je výborný spôsob, ako využívať čas efektívne a vyhnúť sa napríklad prokrastinácii.

Určite si pracovný čas
V prípade, že máte doma deti, môže byť trochu náročnejšie držať sa tohto pravidla. Avšak skúste pracovať napríklad vtedy, keď majú online vyučovanie. Takisto sú typy ľudí, ktorí sú najproduktívnejší večer, keď celý dom stíchne. Ak ste opačný typ, ráno vstaňte skôr. Kým sa z postele dostanú ostatní členovia rodiny, môžete už mať polovicu šichty za sebou.

Upracte si pracovný stôl
Dočasný „home office“ vyžaduje rýchle a efektívne riešenia, vrátane premiestňovania nábytku. Je nevyhnutné, aby ste mali na prácu vyčlenený svoj priestor, vrátane pracovného stola. Ďalej je dôležité, aby pracovný stôl bol naozaj pracovným stolom. Dbajte o to, aby sa na ňom nehromadili zbytočnosti, ako napríklad niekoľko neumytých šálok, dekorácie a podobne.

Stanovte si čas na vybavovanie elektronickej komunikácie a sledovanie sociálnych sietí
Ak sa mailovej komunikácii budete venovať vždy, keď do vašej schránky dorazí nový mail, bude vás to zbytočne rozptyľovať. Vhodné je vybavovať emaily, napríklad vždy ráno a popoludní v stanovenom čase. Počas práce sa vyhnite sledovaniu sociálnych sietí, pretože vám ukradnú kopec drahocenného času.

Plánujte si úlohy
Skôr, ako vypnete počítač, pretože s prácou v daný deň ste skončili, urobte si zoznam úloh na ďalší deň. Na prvé priečky dajte tie najdôležitejšie, aby ste ich vybavili čo najskôr. Tento zoznam si dajte na viditeľné miesto, aby ste ho mali stále na očiach.

Nezabúdajte na tekutiny a jedlo
Vždy majte pri sebe pohár s vodou, pretože už mierna dehydratácia spôsobuje zníženie koncentrácie a bolesť hlavy. Takisto si doprajte čas na kávu a kvalitný obed.

Mirka