Aby bol nový rok zdravší ako ten predošlý

Sviatky pokoja a lásky sú už nenávratne preč a v novom roku začíname bilancovať, čo sa nám v tom predošlom podarilo a čo nám nevyšlo podľa našich predstáv. Patríte aj vy medzi ľudí, ktorí si zvyknú dávať novoročné predsavzatia? Koľko z nich ste aj skutočne dodržali? Hovorí sa, že len 1 z 10 ľudí dodrží svoje novoročné predsavzatia. Prinášame vám preto pár tipov, ako sa vyhnúť zlyhaniu na ceste za zdravším životom aj v čase koronavírusu.

1. január nemusí znamenať nový začiatok

So zmenou životného štýlu môžete začať kedykoľvek. Počas sviatkov sme zleniveli a namiesto pohybu sme si dopriali skôr plné taniere zákuskov. Preto sa nám ťažšie odhodláva a motivuje k zmene. Ani súčasné obmedzenie pohybu a zatvorené fitness centrá by nemali byť vašou výhovorkou. Keď sa chce, všetko sa dá. Nemusíte sa striktne držať 1. januára, ako jediného možného dňa, kedy by ste mali začať. Pokojne začnite až vtedy, keď vás žiadne sladkosti nebudú zvádzať z vašej cesty. Dôležité je začať a nevzdávať sa. Kondičný a osobný tréner Michal Pataky to vidí podobne: „Ideálny čas neexistuje! Najlepší čas je práve teraz, dnes, hneď. Ak sa už rozhodnete niečo so sebou robiť, spravte to ihneď, aj keď to bude len na 5 minút. Obujte si tenisky a vybehnite na chvíľu von, nemusíte hneď hodinu behať. Alebo si spravte aspoň pár drepov, či výpadov. Podstatné je spraviť aspoň malý krok a malé víťazstvo nad svojou lenivosťou a pohodlnosťou. To vás bude motivovať ďalej pokračovať.“

Aby bol nový rok zdravší ako ten predošlýNastavte si radšej nižšie ciele, ktoré viete po čase zvyšovať

Z gaučového domaseda sa za deň nestane vrcholový športovec. Preto by ste si nemali dávať vysoké ciele v krátkom časovom úseku, ale začať postupne. Ak ste sa doteraz žiadnemu športu nevenovali, každý týždeň skúste do vášho života zaradiť aspoň dve nové fyzické aktivity. Či už pôjde o venčenie psíkov v útulku, prechádzku v prírode alebo cvičenie doma. Dôležité je stanoviť si konkrétny deň a čas, kedy budete danú aktivitu vykonávať. Bez pevného režimu sa z vášho prvotného odhodlania veľmi ľahko stane aktivita odsúvaná na posledné miesto. Ak vás odrádza nepriaznivé počasie, nájdite si náhradnú aktivitu v prípade dažďa, aby ste si nehľadali výhovorky, ale spôsoby, ako sa hýbať za každých okolností. “Aj napriek tomu, že cvičenie vo fitku momentálne nie je možné, plnohodnotný tréning sa dá odcvičiť aj doma. Využiť môžete online programy na cvičenie alebo si nájdite trénera, ktorý na vás bude dávať pozor. Ak sa s niekým dohodnete na presný čas a zaplatíte za to, budete viac motivovaní sa zúčastniť a makať na sebe,“ dopĺňa kondičný tréner Michal Pataky.

Po malých krôčikoch sa dostanete ďalej

Ak je vaším cieľom vysnívané číslo na váhe, nemusíte si hneď v prvý mesiac nariadiť drastickú diétu a vyhladovať sa. Radšej na to choďte postupne, aby ste sa vyhli neželanému jojo efektu. Snažte sa obmedziť vyprážané a tučné jedlá, pridajte do každého jedlá väčšiu porciu zeleniny a hlavne pite dostatok vody. Práve na pitný režim najčastejšie zabúdame. A nemáme na mysli sladené nápoje a kávu, ktorá v tomto prípade pôsobí práve naopak. V poslednej dobe sa dostáva do popredia aj voda obohatená o molekuly vodíka, ktorá pôsobí ako antioxidant, podporuje imunitu, ale hlavne pomáha pri regenerácii po športe a pri redukcii hmotnosti. Na výrobu vodíkovej vody vám pritom postačí FLASKA, ktorá premieňa obyčajnú vodu na vodíkovú stlačením jedného tlačidla.

Nezabúdajte relaxovať

Súčasná stresujúca situácia ohľadom šírenia koronavírusu a viacerých obmedzení, ktoré sa dotýkajú bežného života, negatívne vplývajú na našu psychiku. Preto by ste jej mali venovať oveľa väčšiu pozornosť. Práve psychika pomáha odhodlať sa cvičiť a pozitívne sa motivovať. Samozrejme, podpora rodiny a blízkych je takisto veľmi dôležitá. Okrem cvičenia a úpravy stravy by ste sa mali naučiť aj oddychovať. Vedieť vypnúť a relaxovať. Či už pri dobrej knihe, v prírode, alebo venovaním sa obľúbenému koníčku. Obklopujte sa ľuďmi a vecami, ktoré vám do života vnášajú pozitívnu energiu a robia vás šťastnými a všetko pôjde hneď ľahšie. Rovnako dôležitý je aj spánok. „Odporúčal by som zamerať sa na čo najkvalitnejší spánok v dĺžke trvania 7 - 9 hodín. Ten vám pomôže získať viac energie na cvičenie, ale aj s chudnutím. Skúste pred spaním nepozerať do LED displejov z mobilu, PC alebo tabletu. Dobre si pred spaním vyvetrajte a znížte teplotu. Zatiahnite si závesy, aby vás nerušilo svetlo z ulice. Vyhnite sa ponocovaniu po 24:00,“ vysvetľuje kondičný a osobný tréner Michal Pataky.


Autor fotografie:shutterstock