Image

Zoznámte sa so SEO, optimalizácia pre vyhľadávače

Keď si chcete vyhľadať na internete nejaký produkt alebo službu zadáte do vyhľadávača kľúčové slovo. Väčšina ľudí zvykne pozerať a klikať na odkazy nachádzajúce sa na vrchu prvej strany, tie ďalšie ignorujú. To, že je na prvých miestach práve určitá firma nie je náhoda, je to výsledok kombinácie SEO techník a postupov. Po založení novej webstránky treba riešiť nielen investíciu do reklamy a propagácie, ale aj spôsob, ako o nej dať vedieť celému svetu. A s tým nám pomôže práve spomínaná optimalizácia pre vyhľadávače.


Čo je to SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače SEO (search engine optimization) je súbor metód a techník, ktoré nám pomáhajú zlepšiť návštevnosť webstránky.  Po zadaní kľúčového slova nám zabezpečia popredné miesto medzi výsledkami vyhľadávania v internetových vyhľadávačov (napr. Google, Zoznam, Yahoo). Cieľom optimalizácie pre vyhľadávače je teda zaistiť viditeľnosť webu.

Výsledky najnovších prieskumov hovoria o tom, že len asi 2% ľudí si pri vyhľadávaní kliknú na druhú alebo ďalšiu stránku s výsledkami vyhľadávania. Preto si treba zabezpečiť správnu optimalizáciu pre vyhľadávače, aby sa stránky zobrazovali na dôležité slová a frázy hneď na tej prvej.

Vyhľadávače riadia výsledky podľa dôležitosti, ktorú určujú rôzne faktory, a tie rozdeľujeme na On-page a Off-page faktory.

On-page faktory sú napr.:

    • Kľúčové slová v obsahu stránky (title, v textoch atď.)
    • Rýchlosť načítania stránky
    • Stránka vhodná pre mobilné telefóny
    • Unikátnosť obsahu stránky
    • HTTPS protokol atď.

Off-page faktory sú napr.:

    • Počet odkazov z autoritatívnych webstránok
    • Kvalita týchto odkazov
    • Vierohodnosť domény
    • Cielenie na konkrétne kľúčové slová atď.


Ako začať s optimalizáciou pre vyhľadávače


S optimalizáciou pre vyhľadávače môžete pozvoľna začať aj sami. Na svojich stránkach  pridávajte kvalitný obsah, píšte vlastné texty, pridávajte fotky, videá. Používajte slová a frázy, ktoré sa vzťahujú k vášmu odboru, také ktoré budú používať pri vyhľadávaní vaši zákazníci. Pri tejto úlohe vám pomôže Plánovač kľúčových slov (AdWords), kde nájdete štatistiku vyhľadávania. Nezabudnite vyplniť aj titulok a meta popis. Tieto texty sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania, text by mal byť výstižný a nalákať ľudí na preklik. Veľkým pomocníkom je aj Google Analytics, vďaka ktorému zistíte ako návštevníci používajú vaše webstránky, čo na nich robia, čo navštevujú najčastejšie atď.  

Ak nemáte dostatok financií môžu vám tieto rady pomôcť. Optimalizácia pre vyhľadávače však patrí do rúk odborníkov, preto navštívte https://www.seolutions.sk/.