DENNÍK RELAX - Kabriolety Lexus – pre tých, čo milujú vietor vo vlasoch

Kabriolety Lexus – pre tých, čo milujú vietor vo vlasoch

Na autosalóne v Detroite predstavil Lexus vlajkovú loď LC kupé vo variante so skladacou strechou.  Skôr ako sa LC Convertible Concept dostane do sériovej výroby, pripomeňme si históriu kabrioletov japonskej značky. 

Lexus SC - bol prvý 

Už v roku 1996 začal Yasushi Nakagawa rozmýšľať nad prvým kabrioletom značky Lexus. Dizajn karosérie navrhoval Sotiris Kovos. Výsledok tisícok hodín tvorivej práce predstavili na autosalóne v Tokiu o tri roky neskôr. Koncept s karosériou inšpirovanou jachtami prezentovali pod názvom Sport Coupé. Vozidlo sa v prakticky nezmenenej podobe dostalo na trh v roku 2001 ako model SC druhej generácie. 

Štýlový dvojdverový Lexus SC 430 poháňal motor V8 s výkonom 288 koní, známy z limuzíny LS, spojený s päťstupňovou prevodovkou. Karoséria auta dostala ladné aerodynamické krivky a pri  konštrukcii vozidla inžinieri využili prvky zo sedanu GS.  Klasický pohon  mal precízne vyvážený podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Skladacia strecha štvormiestneho auta sa sklopila za 25 sekúnd. S výrobou tohto modelu japonská automobilka skončila v roku  2010.

Lexus IS C - zo sedanu kabriolet

Druhým sériovo vyrábaným kabrioletom značky Lexus bol model IS C. Premiéru mal v roku 2008 v Paríži. Základ tvorila druhá generácia kompaktného sedanu IS. Dvojdverové štvormiestne auto viditeľne pripomínalo koncept LF-C, ktorý automobilka predstavila svetu v roku 2004 - pod kapotou pracoval motor  V8 a namiesto zrkadiel mal zasúvateľné kamery. 


Lexus IS C bol od začiatku poháňaný motorom V6 2.5 s výkonom 208 koní – vozidlo nakonfigurované takýmto spôsobom získalo označenie IS 250 C.  V ponuke bola aj verzia  IS 350 s 3,5-litrovým motorom  V-6 a s výkonom 310 koní, ako aj verzia s výkonom 231 koní, dostupná len vo vybraných krajinách. 

LF-AR a LF-C2 – bez strechy

Lexus LFA celkom bez strechy? Ešte pred premiérou modelu  IS C na autosalóne North American International Auto Show 2008 v Detroite predstavil Lexus vozidlo LF-AR. Koncept bol poslednou dizajnérskou štúdiou modelu LFA pred jeho uvedením do výroby - s motorom V10 a karosériou vystuženou uhlíkovými vláknami. Na rozdiel od verzie kupé sa však roadster v skutočnosti nikdy nedostal na cesty. 

O šesť rokov neskôr prišiel Lexus na autosalón v Los Angeles s modelom LF-C2. Štvormiestny luxusný sedan posadený na 20-palcové kolesá mal karosériu potiahnutú špeciálnym lakom,  takže v závislosti od svetla a perspektívy pôsobila vždy inak.  No vždy nádherne. Z dizajnu karosérie bolo cítiť nadväznosť na model RC a pre mnohých bola americká premiéra predzvesťou  Lexusu RC s otvorenou strechou. Automobil sa však dodnes nedočkal sériovej výroby. 

Lexus LC Convertible  vstupuje do akcie

Aj keď sa posledný Lexus so skladacou strechou vytratil z trhu už pred niekoľkými rokmi, japonská značka myšlienku na luxusný kabriolet nikdy nezavrhla. Na autosalóne v Detroite v týchto dňoch predstavila model LC Convertible Concept.  Okrem otvorenej strechy sa automobil takmer nelíši od vlajkového kupé  LC a pravdepodobne sa onedlho dostane na trh.  Naznačujú to aj slová hlavného dizajnéra nového kabrioletu Tadao Moriho: ,,Tento koncept má neopakovateľný štýl LC kupé a ukazuje, ako bude vyzerať budúci kabriolet, vytvorený na základe tohto modelu.”