DENNÍK RELAX - 7 TOP rád, ako pripraviť pleť na zimu

7 TOP rád, ako pripraviť pleť na zimu

Chladné dni na seba nenechajú dlho čakať. Dážď, sneh, vietor, mráz v kombinácii s pobytom v prekúrených miestnostiach pleti neprospievajú. Mnohé z nás bojujú v zime práve so suchou a podráždenou pokožkou. Ak tomu chcete zabrániť, začnite pleť pripravovať na zimu už teraz. Čo pomôže?

1. Zmeňte kozmetiku

Po skončení leta by sme mali pomaličky meniť kozmetiku, pretože počas chladných dní pokožka vyžaduje viac hydratácie i ochrany. Ak ste počas leta používali ľahké hydratačné krémy, prejdite na hutnejšie a mastnejšie krémy, ktoré na nej vytvoria ochrannú vrstvu, dodajú jej potrebné živiny i vlhkosť. Samozrejme, vždy zohľadnite typ svojej pleti.

2. Nezabúdajte na ochranu pred slnkom

Aj s príchodom prvých chladných dní by ste mali preferovať mejkap, poprípade denný krém, ktorý pokožku chráni pred škodlivými UVA i UVB lúčmi. Dávno neplatí, že mejkapy a krémy s ochranným faktorom by sme mali používať iba v lete.

3. Neopomínajte hydratáciu pleti zvnútra

O dôležitosti pitného režimu počúvame najmä počas leta, no rovnako dôležitý je aj počas jesenných a zimných dní. Aj po skončení leta je nevyhnutné prijímať dostatok tekutín. Koľko tekutín telo potrebuje? Snažte sa piť priebežne po menších množstvách tak, aby ste počas dňa nepocítili smäd. Tiež sledujte farbu svojho moču – ak je tmavý a zapácha, rýchlo sa napite. Ideálnou voľbou je čistá alebo filtrovaná voda.

4. Jedzte zdravú, pestrú a vyváženú stravu

Hoci je s príchodom chladnejších dní čerstvého ovocia a zeleniny o niečo menej, nezúfajte. Potrebné živiny môžete telu a pleti doplniť aj konzumáciou kvalitného sušeného ovocia alebo mrazenej zeleniny. V zime je na nezaplatenie napríklad kyslá kapusta. Takisto môžete s príchodom jesene a zimy zvýšiť v jedálnom lístku podiel strukovín, teplých obilninových kaší, orechov či semien.

5. Používajte šetrnejší píling

Minimálne raz týždenne by ste mali pokožke celého tela dopriať píling, ktorý ju zbaví nečistôt a odumretých kožných buniek. Ideálne je siahnuť po takých, ktoré pokožku aj vyživia a hydratujú. Vďačnými ingredienciami na prípravu domácich pílingov počas jesene a zimy sú nielen ovsené vločky či kokosový cukor, ale aj panenské oleje – výborný je kokosový, mandľový, olivový či jojobový. Pokojne k nim pridajte aj obľúbený esenciálny olej.

6. Pleti doprajte o jednu ochrannú vrstvu viac

V preklade to znamená, že ak ste počas leta používali iba hydratačný krém, s príchodom chladných dní je vhodné pred jeho nanesením naniesť sérum alebo pleťový olej podľa typu pleti. Takúto starostlivosť by ste mali dopriať nielen pokožke tváre, ale celého tela.

7. Zvlhčujte vzduch

S kúrením sa u nás začína už počas jesene. Nuž a kombinácia prekúrených miestností so suchým vzduchom a vonkajšieho chladu pokožke neprospieva. Čo s tým? Stavte na zvlhčovač vzduchu, ktorý začnete používať ihneď po začatí vykurovacej sezóny. Môžete si ho kúpiť, alebo vzduch zvlhčovať aspoň nádobami s vodou položenými na radiátore.

Mirka


 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/photos/%C5%BEena-ktor%C3%BDm-sa-ustanovuj%C3%BA-listy-995437/