DENNÍK RELAX - 7 mini tipov, ako zhodiť počas leta

7 mini tipov, ako zhodiť počas leta

Ak chcete leto využiť nielen na oddych, ale aj na zhodenie prebytočných kíl, nemusíte to robiť drastickým spôsobom. Zabudnite preto na nezmyselné diéty, ktoré aj tak zvyčajne končia jojo efektom. Radšej si vyberte jeden, ideálne niekoľko, z nižšie uvedených tipov a poctivo ich dodržiavajte.

Čo sa stane? Je veľmi pravdepodobné, že ručička váhy sa začne hýbať smerom dole, pocítite viac energie, zlepší sa vám kvalita pleti a začnete mať viac radosti zo života. Čo teda stojí za vyskúšanie?

1. Pred každým jedlom si doprajte pohár vody

Voda plní v ľudskom tele veľa funkcií. Ak si ju dáte pred jedlom, nakopnete metabolizmus a zjete menej. Voda sa takisto podieľa na vyplavovaní škodlivých látok z tela, ktoré môžu brzdiť chudnutie a napríklad je prepotrebná aj pre krásnu a mladistvú pokožku. Pohár čistej vody vypite po dúškoch zhruba 15 minút pred jedlom. Po jedle však nepite!

2. Raňajkujte kvalitne

Na raňajky si môžete pokojne dopriať jedlo zložené zo sacharidov (preferujte komplexné) – dodajú vám energiu a výborne zasýtia. Vhodnou voľbou je napríklad kvalitné müsli s bielym jogurtom a ovocím. Navyše je dokázané, že tí, ktorí raňajkujú zdravo, jedia zdravšie aj počas dňa. Nehovoriac o tom, že raňajky po nočnom odpočinku výborne naštartujú metabolizmus.

3. Polovicu prílohy nahraďte zeleninou

Ak si neviete predstaviť jesť mäso iba so zeleninou, aspoň obmedzte množstvo prílohy a namiesto nej si na tanier naservírujte kopec zeleniny. Zelenina je skvelá v tom, že nielenže obsahuje minimum kalórií, ale aj skvelo zasýti a telu dodá živiny. Nuž a v lete máte výber naozaj pestrý.

4. Choďte do práce peši alebo na bicykli

Pohyb vám iba prospeje – stimuluje metabolizmus, prospeje telu i duši. Ak  chodíte autom, nechajte ho aspoň 2 – 3 razy týždenne doma a choďte po vlastných. Nezabudnite sa vystrieť a zhlboka dýchať. V prípade, že využívate mestskú hromadnú dopravu, vystúpte o niekoľko zastávok skôr a vydajte sa do práce po vlastných.

5. Víkendy trávte vonku

Môžete sa vybrať na prehliadku nejakého hradu či zámku, zájsť do prírody alebo si zahrať tenis či plážový volejbal. Ak sa vám nechce chodiť medzi ľudí, venujte sa práci v záhradke. Pohyb v kombinácii s čerstvým vzduchom urobí dobre vášmu telu i psychike. Nehovoriac o tom, že spálite kalórie a posilníte svalové partie.

6. Pri posedeniach s priateľmi si vyberajte zdravšie alternatívy

Leto je spojené aj s posedeniami pri káve či s letným grilovaním. Nikto od vás nechce, aby ste si namiesto sladkých dobrôt dali čistú vodu, avšak skúste si zvoliť aspoň o niečo zdravšiu alternatívu. Napríklad namiesto zmrzliny si dajte chutné ovocno-zeleninové smoothie, ktoré nie je len zdrojom prázdnych kalórií ako zmrzlina. Pri grilovaní sa vzdajte pečiva a k mäsu si dajte radšej väčšie množstvo zeleniny.

7. Naučte sa jedlo vychutnávať

Nahádžete do seba obed za 5 minút? Potom sa nečudujte, že sa cítite ako balón, chce sa vám spať a aj po jeho skonzumovaní ste stále hladní. Pravda je taká, že mozog dostane zo žalúdka signál o jeho nasýtení až po 20-tich minútach po jedení. Preto jedzte pomaly, každé sústo dokonale prežujte a tešte sa z toho, čo jete! Veď chudnutie by malo byť o radosti, nie o týraní!

-w-
 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/chu%C5%A5-k-jedlu-jablko-kal%C3%B3ri%C3%AD-1239063/