DENNÍK RELAX - Smoothie z letného ovocia a zeleniny

Smoothie z letného ovocia a zeleniny

Smoothie sú ideálnou voľbou napríklad pre tých, ktorí majú problém zjesť denne odporúčaných  500 – 600 g ovocia a zeleniny.

Ak totiž smoothie správne namixujete, chutí božsky. Zdravé smoothie drinky sú vo všeobecnosti plné vitamínov, minerálov, stopových prvkov, vlákniny, antioxidantov, ale aj prospešných tukov či bielkovín. Závisí od toho, čo všetko do nich pridáme. Skvelou voľbou sú takisto počas horúcich letných dní, pretože hydratujú a sú ľahko stráviteľné. Pokiaľ hľadáte inšpiráciu na smoothie z letného ovocia, ste na správnej adrese. Čo stojí za vyskúšanie?

  • Osviežujúce melónové smoothie

Melón je výborný na hydratáciu organizmu. Navyše obsahuje vitamín C, vlákninu a dôležité elektrolyty, ktoré strácame potením, teda draslík, horčík a sodík. Zastúpené sú aj železo a fosfor. Na prípravu smoothie z červeného melóna budete potrebovať 3 šálky zmrznutého melóna, ¾ šálky vody, 2 PL lyžice javorového sirupu, 1 čerstvý banán a podľa chuti limetkovú šťavu. Postup je veľmi jednoduchý – všetky suroviny dajte do mixéra a zmixujte dohladka. Podávajte ozdobené kolieskom limetky.

  • Sladučké jahodové smoothie

Ak máte možnosť, preferujte doma vypestované jahody alebo jahody od lokálnych pestovateľov. V prípade, že tak urobíte, dodáte telu množstvo prospešných látok, ako napríklad betakarotén a ďalšie karotenoidy, vitamín C, vitamíny skupiny B, draslík, horčík, sodík a mnohé ďalšie. Ako použiť jahody na prípravu smoothie? Do mixéra dajte 300 g jahôd a 2 kvalitné grécke jogurty. Všetko zmixujte a podávajte.

  • Broskyňové smoothie

Toto smoothie môžete v lete použiť ako plnohodnotné jedlo. Nuž a o broskyniach by ste mali vedieť to, že obsahujú karotenoidy prospievajúce pokožke i zraku, organizmus očisťujú i posilňujú, a takisto podporujú zdravie srdca. Skôr, ako začnete s mixovaním tohto smoothie, pripravte si nasledovné ingrediencie: 4 šťavnaté broskyne, 1 šálku rastlinného mlieka, 1 bielky jogurt a 1 banán. Ak chcete redšiu konzistenciu nápoja, pridajte ešte aj ľad. V prípade, že chcete smoothie použiť ako náhradu obeda, doplňte ho ešte o 2 PL obľúbeného proteínu, rovnaké množstvo ovsených vločiek a niekoľko mandlí.

  • Čučoriedkové smoothie

Do mixéra dajte šálku čučoriedok, rovnaké množstvo kokosovej vody, 1 banán, ½ šálky ľadu a citrónovú šťavu. Zmixujte a podávajte. Prečo je toto smoothie stvorené na leto? Čučoriedky sú skvelou zásobárňou antioxidantov, ktoré chránia bunky pred poškodením. Banán je bohatý na draslík a vlákninu, citrónová šťava osviežuje a dodá telu vitamín C. Kokosová voda obsahuje okrem iného dôležité elektrolyty a prirodzené sacharidy, teda je výbornou voľbou na letné dni.

  • Smoothie s černicami

Aj černice sú obľúbeným letným bobuľovým ovocím, ktoré predstavuje zásobáreň cenných antioxidantov i ďalších biologických látok. Na prípravu smoothie budete potrebovať 1 šálku černíc, 1 šálku rastlinného mlieka a 1 banán. Môžete pridať citrónovú šťavu a chia semiačka.


-w-
 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/smoothie-mrazen%C3%A9-%C4%8Du%C4%8Doriedky-fialov%C3%A1-769157/