DENNÍK RELAX - 7 drobností, ktoré vám pomôžu zvýšiť sebavedomie

7 drobností,  ktoré vám pomôžu zvýšiť sebavedomie

Chýba vám zdravá sebadôvera? Tak to zmeňte! Prestaňte sedieť v kúte a ľutovať sa! Všetko potrebné na to, aby ste si začali veriť, máte v sebe, len to musíte objaviť. Dopracovať sa k primeranej sebadôvere vám môžu pomôcť aj tieto tipy.

Rozhodnite sa pre zmenu a urobte si plán

Prvým krokom k zmene je rozhodnutie sa pre zmenu. Ak ste nadobudli presvedčenie, že chcete byť sebavedomým človekom a ste ochotný urobiť preto maximum, urobili ste prvý kľúčový krok. Ako však začať pracovať na zmenách? Prvoradá je v tomto smere vaša myseľ – môžete začať knihami zameranými na získanie sebavedomia, alebo navštívte skúseného kouča či psychológa.

  • Zapracujte na svojom výzore

Určite ste si všimli, že keď máte oblečenie, v ktorom sa cítite príjemne, alebo nový účes, vykračujete si po ulici sebavedomejšie. Vedzte, že to na vás vidia aj ostatní! Ak teda nie ste s niečím na svojom tele spokojný, zmeňte to! Dajte si urobiť nový účes, zmeňte garderóbu alebo spôsob líčenia. Ak vám vadia prebytočné kilá či ovisnutý zadok, zapracujte na tom!

  • Nepodceňujte držanie svojho tela

Ako na vás vplýva človek, ktorý je zhrbený, má ramená pritiahnuté dopredu a hlavu sklonenú? Určite si pomyslíte, že mu chýba sebavedomie alebo je smutný. Navyše je dokázané, že postoj nášho tela ovplyvňuje aj naše myslenie. Preto ak treba, zmeňte držanie svojho tela, choďte vzpriamene, hlaďte vpred, nie do zeme a zhlboka dýchajte. Je to krok, ktorý výrazne prispeje k zvýšeniu vášho sebavedomia.

  • Športujte

Pravidelné cvičenie nie je len o štíhlosti a pevnom zdraví, ale aj o sebavedomí. Ak totiž športujete, šport vás učí ísť si za svojimi cieľmi a prekonávať prekážky, čo vás posunie aj v iných oblastiach života. Samozrejme, aj štíhla a vyrysovaná postava, s ktorou je človek spokojný, prispieva k zvýšeniu sebavedomia.

  • Naučte sa hovoriť NIE

Povedať nie je rovnako jednoduché, ako vysloviť áno. Len sa to treba naučiť. Preto počúvajte svoj vnútorný hlas a robte veci tak, aby ste boli spokojným vy. To znamená, že niekedy je nevyhnutné povedať nie. Tým zároveň dáte najavo to, že si samého seba vážite.

  • Pozor na to, čo si servírujete na tanier

Miera sebalásky, a teda aj sebavedomia, sa odvíja i od toho, čo si dávame na tanier. Pokiaľ sa má človek naozaj rád, záleží mu na tom, aby jedol zdravé a vyvážené jedlá. Naopak, človek, ktorý si neverí, „napchá“ do seba čokoľvek. Ak patríte medzi tých, ktorí sa nestravujú najzdravšie, urobte už dnes prvé kroky k náprave. 

  • Myslite pozitívne

Zdravé sebavedomie a pozitívne myslenie idú spolu ruka v ruke. Ako myslieť pozitívnejšie? Začať môžete dennodenným praktizovaním rituálu vďačnosti – hneď ráno po prebudení alebo hocikedy počas dňa ďakujte za všetko, čo máte a vďačnosť z celého srdca precíťte. Dobrou voľbou je takisto vizualizácia – predstavujte si seba ako sebavedomého človeka.


-w-

 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/prekonanie-kame%C5%88-role-push-silne-2127669/