Používateľská skúsenosť alebo UX

Používateľská skúsenosť alebo UX

Používateľská skúsenosť je slovné spojenie, ktoré sa prekladá z anglického výrazu UX alebo User Experience. Táto skratka sa dostala do povedomia ľudí s príchodom internetu a web stránok. UX je tu s nami pomaly od začiatku používania internetu, ale ľudia tomu nedávali dostatočný význam. Využíva ho skoro každý produkt, služba alebo aplikácia. UX nájdeme nie len na internete, ale aj keď sa pozrieme na stoličku, fľašu, proste všade okolo nás.

Vynikajúce UX

Nato aby ste na svojej web stránke dosiahli kvalitné UX, je dobré a hlavne nevyhnutné, aby mala vaša stránka nasledovné parametre.

Stránka musí byť intuitívna. Linky na dôležité odkazy alebo hlavné menu musia byť okamžite viditeľné a človek by ich mal mať po ruke. Responzívna stránka by v dnešnej dobe mala byť už samozrejmosťou, lebo aj Google hodnotí stránku podľa toho, či je responzívna alebo nie. Ak je aj napríklad SEO optimalizácia a linkbuilding zvládnutý na vynikajúcej úrovni, ale nemáte hlavné prvky na stránke okamžite dostupné a nie je stránka responzívna, strácate na hodnote.

Prehľadnosť stránky by nemalá chýbať. Informácie by mali byť usporiadané podľa ich dôležitosti. Tiež nezabúdajte na white space medzi textami a prvkami na stránke. Ako sa hovorí, niekedy je menej viac.

Stránka by mala byť v prvom rade vytvorená s dôrazom na používateľa. Je dobré ak poznáte cieľovú skupinu návštevníkov vašej stránky. Dokážete tak jednoduchšie umiestniť na stránku prvky, ktoré ich budú zaujímať. Návštevník by sa mal v podstate po prezretí 2 podstránok dostať k informácií, ktorú hľadá.

Vlastnosti stránky musia spĺňať očakávania, s ktorými prídu návštevníci na váš web. Používať ju a pohybovať sa po nej by malo byť intuitívne a ľahké. Používateľ by nemal pociťovať, že stráca čas. Mali by ste sa odlišovať od konkurencie niečím novým a inovatívnym.

Prečo je teda dobré zaoberať sa UX?

Pomocou UX  budete vedieť zrealizovať svoje ciele. Na základe toho budete vedieť, aká je motivácia a potreby vašich zákazníkov. Rozoznáte, na základe čoho sa stanú návštevníci webu aj vašimi spokojnými zákazníkmi. Budete vedieť, že reklama na Google je veľmi užitočná, ale bez zvládnutého UX návštevníci odídu a stratíte potenciálnych zákazníkov.