Na čo si dať pozor pri vystavovaní tovaru? 5 pravidiel, vďaka ktorým vynikne najviac!

Na čo si dať pozor pri vystavovaní tovaru? 5 pravidiel, vďaka ktorým vynikne najviac!

Každý tovar sa vraj dá predať, len treba vedieť, ako ho ponúkať, traduje sa medzi obchodníkmi. Mal by čo najviac vyniknúť, preto netreba podceňovať to, ako ho vystavíte a kam ho v priestore umiestnite. Správne svetlo, výška uloženia a premyslená priestorová stratégia, dokážu tovaru výrazne pomôcť a vyzdvihnúť jeho prednosti. Na čom si dať pri organizovaní priestoru záležať?

1.    Svetlo vyzdvihne prednosti tovaru

Led osvetlenie, výrazné lampy, bodové svetielka či avantgardné lustre? Je na vás, čím na tovar posvietite tak, aby vyzeral čo najlepšie. Ak je vaša predajňa ladená do jemných, zemitých odtieňov, alebo ste volili ladenie v tmavých tónoch, použite nenáročné, klasické osvetlenie, bez farebných žiaroviek. Umiestnite ho do rohov, v ktorých by inak produkty mohli zaniknúť. Skvelo ukáže aj v presklenom pulte alebo nad ním, prípadne vo vitrínach, policiach, či regáloch.

2.    Vitríny ukážu produkt z každej strany

Spredu, zozadu i zboku. Vďaka skleneným vitrínam dokážete vystaviť tovar tak, aby sa ukázal v plnej kráse. Dajte si záležať, aby bolo sklo na vitrínkach vždy dokonalo čisté, to je základ. Potom už len zvoľte formu, ako produkt alebo tovar uložíte, prípadne postavíte. Skúste viac možností a vyberte si tú najvhodnejšiu. To sa týka aj vitrín, ktoré nie sú celosklenené.


3.    Pult predá (nielen) drobnosti

Šikovným ťahom je umiestniť najhodnotnejší tovar priamo pod pult. Automaticky dostane akúsi pridanú hodnotu a zákazník naň dokáže upriamiť pozornosť o čosi viac ako pri inom mieste. Nenadarmo sa označuje vychytený tovar ako podpultový. Avšak, pokojne môžete na tomto mieste vystaviť aj iný tovar, napríklad ten, ktorý je v zľave alebo ho chcete predať rýchlejšie. Využitie pultov do predajne je naozaj široké.

4.    Zariadenie? Platí, že menej je viac

Hovoríme o prekombinovanosti štýlov, ktoré predajni nepridávajú, ale naopak, vyvolávajú u zákazníka pocity chaosu. Vždy je dobré zamerať sa na jednu hlavnú štýlovú líniu, ku ktorej doladíte doplnky a detaily. Vďaka premyslenej organizácii nábytku a doplnkov vynikne tovar, a to je predsa to podstatné, o čo pri predaji ide, nie?


5.    Oživte interiér drobnými detailmi

Živé kvety? Prečo nie! Ak máte prevádzku s denným svetlom, vyskúšajte si zadovážiť živé kvety. Pôsobia mimoriadne príjemne a dokážu skvelo osviežiť priestor. Nezabudnite ani na vázy, svietniky alebo vankúše, prípadne obrazy, ktoré dotvoria celok. Všetko však s mierou, mali by sa do interiéru štýlovo hodiť a nemali by zatieniť samotný tovar.