Ako správne „nabrífovať“ copywritera pred tvorbou obsahu

Plánujete svojmu copywriterovi predať úlohu napísať určité texty? Aby ste sa dočkali naozaj kvalitnej práce, musíte pre to niečo urobiť aj vy.

Vyžadujete od copywritera vyprodukovanie obsahu domovskej stránky, série popisov produktov alebo blogu či iného článku? Ešte pred tým, ako začne „ťukať“ do klávesnice, pripravte mu dostatočné informácie o tom, ako má postupovať. Aj v tejto situácii je dôležitá napríklad dostatočná SEO analýza resp. SEO optimalizácia (nezabúdajte na linkbuiling), aby jeho práca a strávený čas nevyšli nazmar. Tieto informácie by ale mali v prvom rade predstaviť štyri základné fakty:

  • Vašu spoločnosť alebo projekt
  • Vami ponúkanú službu alebo produkt
  • Publikum na ktoré cielite a ako s ním komunikujete
  • Čo konkrétne plánujete ponúkať

Niektorí copywriteri si účtujú svoju prácu na hodinu, iní na normostrany. Ak sa vám aj vďaka týmto pokynom podarí od nich získať hotový kúsok hneď na prvýkrát, ušetríte čas aj finančné prostriedky. Vhodné je však aj to, ak sa sám autor pýta aj na niečo navyše, predsa len nemusíte vedieť presne, čo mu nie je jasné.

Čo musíme ponúknuť copywriterovi?

V prvom rade mu predstavte typ obsahu. Jeho práca sa bude zrejme uberať iným smerom, ak budete vyžadovať blog, popisy produktov alebo bude vytvárať časť webového obsahu. Určite ho informuje o približnej dĺžke textu a o limitoch, ktoré si predstavujete. Autor musí vedieť aj metódu, akou chcete svoje služby dostať medzi potencionálnych zákazníkov. Sám totiž nevytuší, či chcete od neho použitie špecifickejších výrazov, prípadne či idete cieliť na „laickú verejnosť“. Taktiež mu predstavte umiestnenie textov alebo ako táto práca zapadá do vašej kampane obsahového marketingu. Niekedy je vhodné využitie citácií, inokedy aby použil skôr vlastný pohľad na vec. Mimoriadne dôležité je presne zadefinovať už spomenuté publikum. Nebojte sa definovať kľudne aj demografické skupiny prípadne konkrétnejšie profily zákazníkov.

Kvalitná SEO optimalizácia ako základ

V tejto dobe, kedy internetovým priestorom a biznisom na ňom hýbe vo veľkej miere Google, je SEO optimalizácia často rozdielom medzi úspechom alebo prehrou. Vaše texty nebudú mať veľkú relevantnosť, ak sa neumiestnia na najvyšších priečkach v rámci webových vyhľadávačov. Dajte vedieť autorovi, aké hľadané výrazy chcete do práce zahrnúť. Dajte si vypracovať audit webu a poznajte, čo Google obľubuje. Dôkladná analýza kľúčových slov je mimoriadne dôležitá. Zbytočne copywriter vytvorí pekný a poučný obsah, ak ho uvidí len veľmi málo ľudí. Nezabúdajte aj na relevantnosť samotných kľúčových slov a fráz. Ak na podobné záležitosti nemáte čas.

Linkbuilding v článkoch

Linkbuilding súhrnne označuje metódy, ktoré prinesú získavanie spätných odkazov pre web. Cieľom je zvýšiť hodnotu vo vyhľadávačoch a tým sa zlepšia aj pozície v rámci internetových vyhľadávačov. To všetko prináša efektívnu propagáciu a následné nasmerovanie potencionálnych zákazníkov na vaše internetové stránky alebo konkrétny produkt či službu. Vyberte mu teda správny spôsob, aby bol pomer cena/výkon maximálne efektívny. Komunikujte s autorom tak, aby dokázal pripraviť pre tieto účely účinné obsahové podklady. Vy alebo skúsený linkbuilder musí mať dostatočne naštudovaný web a pripravenú už spomenutú analýzu kľúčových slov. Následne už zadajte podľa týchto pokynov copywriterovi napísať vhodné texty, aby ste mohli naplno využiť aj túto stránku SEO optimalizácie.
 
Autor fotografie:www.pixabay.com