Nemračte sa na letáky!

Nemračte sa na letáky!

Nájsť reklamný leták v poštovej schránke nie je v dnešnej dobe ničím výnimočným. Hoci sa všetci tvárime, že nám tie opletačky s marketingom lezú na nervy, len čo vyvalíme vchodové dvere do bytu, listujeme, až sa nám z ukazováka parí. Pri kúpe dvoch dostanete tretí zdarma, zapojte sa do súťaže o cestu okolo sveta alebo nezmeškajte výpredaj úžasných kuchynských potrieb, o ktorých sa vám ešte ani nesnívalo. Známe oznamy, ktoré tvorcovia umiestňujú na viditeľné, predradené miesta jednotlivých strán, pričom si dovoľujú dvíhať nám adrenalín aj prostredníctvom agresívnych, červených písmen.

Ale netreba byť až takým úzkoprsým, skeptickým a neveriacim Tomášom, veď na svete sa nájdu aj omnoho väčšie zverstvá, pre ktoré sa ani nezabíja a ani len netrestá. Lenže to je iná téma a jeden subjektívny pohľad dieru do jadra zeme isto nespraví! Takže držme sa my radšej reklamných letákov, pretože si nedokážeme predstaviť, aké sú to nenahraditeľné kúsky v našich obytných domoch.

Nás ufrflaných ľudí jedného dňa nezabije ani meteorit, ani útok vraždiacich vrán, ale nevyliečiteľná zaujatosť. Ak si raz vezmeme do hlavy, že niečo je škaredé, sivé alebo malomestské, tak aj dušu dáme v rôznych verbálnych bojoch, len aby sme každého získali na svoju stranu. Pritom aj moc má svoju noc a na všetkom sivom sa nájde za kus bielej. Tieto prefilozofické tvrdenia by sme mohli dať do súvislosti s reklamným letákom aj týmto spôsobom:

1. Netreba, aby ste opäť používali ten znudený, mrzutý výraz v tvári, keď sa po obdržaní letáku navraciate do bytu. Je to trápne, ak sa na chodbe sťažujete susede, že tá kopa letákových papierov vás raz znesie zo sveta, a o malú chvíľu vpálite do obchodného centra po kurča za akciovú cenu. Pretvárky sú už dávno out!

2. Dajte si ruku na srdce a odpovedzte, čo vás najviac drží v kuchyni za okrúhlym stolom? Lahodné maslo, ružové víno alebo zrnková káva? Ale nekecajte! Decká si urobia chlebíček a zutekajú do svojich izieb, manžel si víno najradšej vychutnáva zababušený dekou v obývačke a na kávu ste zanevreli, pretože vám nepomáha ani ku štíhlej línii, ani na nočnej zmene. V kuchyni vás drží prostý reklamný leták! Celá rodina diskutuje, váha, váži, meria a nakoniec sa všetci vyberieme do jedného a toho istého obchodu!

3. V moderných reklamných letákoch nájdete aspoň jednu rozumnú krížovku, ktorou si môžete spríjemniť dlhé jesenné večery, zopár hádaniek a vtipov, čo pobavia aj najzatrpknutejšieho negativistu, a priznajte sa, koľkokrát vám letáky dopomohli k ohňu v krbe, alebo vás skrútené ako rožky zachránili pred otravnými muchami? Preto radíme: Dajte letákom druhú šancu!

Tatiana Kovalčinová