Náš zákazník, náš pán!

Náš zákazník, náš pán!

 

Na Slovensku máme veľa krásneho. Nádhernú prírodu, historické jadrá miest, liečivé pramene a pohostinných ľudí. A tak nejeden obyvateľ našej malej krajinky začne premýšľať, ako toľkú krásu pretaviť vo svoj prospech. Ak disponuje pozemkom, alebo už hotovou budovou, rozhodnutie je jasné - cestovný ruch. Začne prenajímať svoju nehnuteľnosť všetkým tým, ktorí túžia po spoznaní okolitých krás.
Rovnako sa začal aj príbeh dvojice mladých ľudí, ktorí sa po návrate z ďalekej cudziny rozhodli, že svoje usporené prostriedky investujú do prestavby domu. Po roku svojpomocne vybudovali penzión s výstižným názvom „Ako doma“.
 
Dôkladne premysleli marketingovú stratégiu a prezentáciu svojho „sna“. Vynaložené prostriedky začali prinášať svoje ovocie. Prihlásil sa im mladý pár na predĺžený víkend. Hostiteľ ich privítal, čo to ponúkol a navrhol im niekoľko zaujímavých výletov po okolí. Aké bolo však prekvapenie majiteľov penziónu, keď svojich hostí neuvideli s radosťou kráčať na rozľahlé končiare hôr?
 
Práve naopak. Ranné hmly sa rozplynuli a mladý pár zo svojho auta vyberal tašku za taškou. Hostitelia boli v prvom okamihu presvedčení, že mladí holdujú adrenalínovým športom a v batohoch majú poskladané padáky, alebo niečo podobné.  Ich obavy z nečakaného rozuzlenia sa však naplnili. Hostia vo svojom prenajatom „hniezdočku lásky“ začali ...prať! Nie len bežná údržba vecí po prechádzke. Jednoducho nastalo veľké pranie práve donesených vecí. Keď sa veci vyprali a vysušili, na druhý deň sa udialo presne to isté. Keď bolo popraté a vysušené, dvojica sa rozlúčila s majiteľmi a po pracovnom víkende odišla. O to väčšie bolo prekvapenie majiteľov pri vyúčtovaní za vodu, keď nedoplatok dosiahol dvojnásobnú výšku toho, čo za predĺžený víkend chceli utŕžiť za prenajatie svojho „sna!“
 
Je ťažké v niečom pokračovať po negatívnej skúsenosti, každý si musí spočítať, čo sa mu oplatí a čo nie. Nie sme predsa povinní prísť so srdcom na dlani len kvôli tomu, že k nám prišiel návštevník. Aj pre nich by mali platiť určité pravidlá, ktoré je dobré stanoviť si hneď na začiatku. Aj keď sa hovorí: „Náš zákazník, náš pán!“
 
KM