DENNÍK RELAX - 5 krokov, ako tráviť viac času s rodinou a menej v práci

5 krokov, ako tráviť viac času s rodinou a menej v práci

Každý vie, že hlavným problémom úspešných podnikateľov a vedúcich pracovníkov je nedostatok času na súkromný život. Väčšina top manažérov je nútená stráviť v práci celý deň. A to aj napriek tomu, že sú si vedomí toho, že by určitá časť dňa by mala patriť ich rodine a priateľom. No aj krátka prestávka v práci ich môže stáť miesto a kariéru. Nikdy však nie je neskoro si uvedomiť, akým hodnotám pripisujeme dôležitosť.

Musíte uznať, že za posledných 20 rokov sa svet globálne zrýchlil. Čo inokedy trvalo niekoľko dní, musí byť dnes dokončené za 1 až 2 hodiny. Ak to však budete robiť na úkor svojho zdravia a času bez rodiny, ten pravý pôžitok zo všetkej vašej snahy mať nikdy nebudete.

Oplatí sa spomaliť. Nechať za vás pracovať online systémy a začať si užívať aj relax.

„Oddych je predsa korením práce.“
(Plútarchos)

A my poznáme cesty, ako sa vám podarí túto vec v živote dosiahnuť. Prezradíme vám, ako sa z tohto kruhu vymaniť, zefektívniť a naozaj zvládnuť všetko, čo sa vám postaví do cesty.

Krok 1. Filtrujte svoje úlohy

Ak cítite prekážku v podnikaní, odporúčame vám vziať si pero a zapísať si všetky veci, stretnutia, udalosti do denníka alebo poznámkového bloku. Online fakturácia sa zasa jednoducho spracuje cez špičkový online systém, vďaka čomu si môžete konečne oddýchnuť.

Uvoľní vám to hlavu na dôležitejšie úlohy. Hlavným princípom je, že ľudský mozog nemôže a nedokáže súčasne sledovať viac než 4 až 6 úloh. Ak prekročíte túto normu, výkonnosť začne klesať.

Preto, ak máte pocit, že váš mozog exploduje a neviete, čo robiť, posaďte sa a napíšte si absolútne všetko, čo musíte urobiť. Zo zoznamu vyberte 1 až 2 hlavné úlohy a dokončite ich. Po dokončení vyberte ďalšie nasledujúce 2 úlohy a začnite na nich pracovať.

Krok 2. Používajte moderné technológie

Šírte všetky písomné úlohy a udalosti do elektronických plánovačov, poznámkových blokov a kalendárov. Na stretnutia, výlety a dôležité udalosti, ktoré v budúcnosti plánujete, používajte kalendár Google. S touto aplikáciou nikdy nezabudnete, čo ste si s klientom alebo zákazníkom dohodli.

Podobne a veľmi jednoducho vám umožnia fungovať v práci aj elektronické faktúry. Ak ste pripravení šetriť svoj čas, peniaze a úsilie, je čas prejsť na online fakturačný systém. Je to rýchle, bezpečné a pohodlné riešenie pre váš podnik a klientov.

Krok 3. Urobte si v práci poriadok

Usporiadajte a upracte si svoju pracovnú plochu. Budete sa cítiť oveľa lepšie. Máte prehľad a úlohy vám pôjdu „od ruky“.

„Kto má poriadok na stole, má ho aj v hlave.“

Čistota a sviežosť na pracovisku môžu zmeniť nielen interiér, ale aj vaše vlastné vnímanie a zlepšiť výkon.

Krok 4. Delegujte právomoci

Zapíšte si všetky svoje povinnosti a skutky a zverte maximálnu časť z nich na zodpovedného člena tímu. Aby zamestnanec jasne porozumel tomu, čo musí urobiť, napíšte mu podrobný popis práce s jednotlivými algoritmami a aplikáciami. Ušetríte si tak námahu aj čas, ktorý by ste inak museli danej úlohe venovať vy. Rozumná deľba práce má v našej spoločnosti veľký zmysel. Dôležité si je na všetko vedieť vybrať odborne zdatnú osobu.

Krok 5. Plánujte

Začnite svoj deň plánovaním. Každé ráno si nechajte najmenej 10 minút na to, aby ste preskúmali všetky aktivity naplánované na dnešok a nasledujúce dni. Plánovanie je prvou a hlavnou funkciou  bezproblémového riadenia a organizácie času, tak si naň vo svojej práci navyknite a ostane vám na rodinu nejedna voľná chvíľa.

Život je, samozrejme, príliš chaotický a niekedy môže zlyhať aj super systémový prístup k plánovaniu a manažmentu. Ak sa však pokúsite svoju a prácu podriadených aspoň z časti niektorou z týchto metód systematizovať, zvýšenie efektívnosti určite príde. Tak sa o tom presvedčte.
 

Autor fotografie:www.pixabay.com