DENNÍK RELAX - Zelenina je stvorená na grilovanie. Ktorá chutí božsky a ako ju pripraviť?

Zelenina je stvorená na grilovanie. Ktorá chutí božsky a ako ju pripraviť?

Leto je neodmysliteľné spojené aj s letným grilovaním. Niektorí si pochutnávajú na tradičných špekáčikoch či slaninke, iní na kuracom či bravčovom mäsku. Potom sú tu tí, ktorí radi skúšajú nové veci, napríklad grilovanú zeleninu.

Ktorá zelenina je stvorená na grilovanie?

Baklažán

Pri grilovaní baklažánu sa snažíme dosiahnuť to, aby bola šupka chrumkavá a vnútro mäkké a šťavnaté. Ako postupovať? Najprv si baklažán nakrájame na požadované tvary a necháme ho „vypotiť“, čiže ho posypeme soľou a potom kvapôčky odstránime papierovým obrúskom. Následne baklažán potrieme zmesou olivového oleja a cesnaku a dáme ho na gril. Samozrejme, baklažán pravidelne otáčame. Podobne postupujeme aj pri grilovaní cukety.

Špargľa

Aktuálne je špargľa veľmi populárna a verte, či nie, dokonalá je aj grilovaná. Pred grilovaním ju očistíme škrabkou alebo nožíkom a zrežeme končeky v dĺžke 1 až 2 centimetrov. Následne ju dáme do vriacej vody asi na 5 minút a necháme okvapkať. Potom ju potrieme olivovým olejom, posolíme a grilujeme.

Kukurica

Pri príprave kukurice na grilovanie sa veľmi nenarobíte – stačí ju potrieť olivovým olejom a dať na gril. Po grilovaní ju pokvapkáme roztopeným maslom a osolíme. Je to úžasná lahôdka!

Zemiaky

Zemiaky môžete, ale aj nemusíte pred grilovaním povariť. Ak sa rozhodnete pre varenie, doprajte im 5 minút vo vriacej vode, potom ich nechajte okvapkať a dajte na gril. Lahôdkou sú bataty, teda sladké zemiaky, ktoré je viac ako vhodné niekoľko minút pred grilovaním povariť. Následne sa grilujú nakrájané na mesiačiky a pokvapkané olejom.

Čo je dôležité pri grilovaní zeleniny?

  • Jednou z najzásadnejších vecí je výber správnej zeleniny. Ak milujete paradajky, voľte cherry rajčiny. Na grile to bude s nimi jednoduchšie ako s nakrájanou veľkou paradajkou.
  • Následne treba zeleninu správne nakrájať – baklažán či cukety režeme na pásiky a cibuľu radšej na kolieska.
  • Niektoré druhy zeleniny je dobré pred grilovaním chvíľku povariť. Jedná sa o chren či mrkvu – 5 minút vo vriacej vode im iba prospeje. Platí to aj pre zemiaky.
  • Nevyhnutnosťou pri grilovaní je olej, ktorým zeleninu potrieme. Vhodnou voľbou je olivový olej, alternatívou kokosový olej či maslo. Zeleninu dochucujeme rozličnými bylinkami, ako napríklad rozmarínom, šalviou či majoránom. Ak grilujeme cuketu či baklažán, nasolíme ich vopred a pustenú šťavu potom vysušíme papierovým obrúskom.
  • Aj zeleninu možno marinovať. Marinádu si môžete pripraviť podľa vlastnej fantázie. Vhodná je kombinácia olivového oleja a citrónovej šťavy s pridaním rozličných byliniek.
  • Pri samotnom grilovaní je vhodné zeleninu grilovať pri miernom teple a premiestňovať ju do chladnejších častí grilu. Všetko podľa potreby. Samozrejme, zeleninu umiestnime do alobalu určeného na grilovanie.

-w-
 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/m%C3%A4so-zelenina-gemuesepiess-1440105/