DENNÍK RELAX - Chudnete? Tieto potraviny by vám v jedálničku nemali chýbať //

Chudnete? Tieto potraviny by vám v jedálničku nemali chýbať

S pribúdacúcimi slnečnými lúčmi zhadzujeme postupne vrstvy oblečenia a začíname odhaľovať naše telo čoraz viac. Iba máloktorá z nás je skutočne spokojná so svojou postavou. S blížiacou sa plavkovou sezónou, snažíme sa chudnúť a spevňovať telo. Ak aj vy patríte do tejto skupiny, mali by ste poznať potraviny, ktoré vám pri chudnutí nesmú chýbať v jedálnom lístku.

Zelený čaj
Pitný režim je dôležitou súčasťou každého chudnutia, a preto by mal byť aj zelený čaj jeho súčasťou. Ideálne je, ak sa pije každé ráno a najlepšie počas jedla, aby sa jeho účinky mohli prejaviť naplno. Obsahuje kofeín, ktorý stabilizuje hladinu cukru a urýchľuje metabolizmus, napomáha spaľovaniu tukov a znižuje chuť do jedla.

Zemiaky
Nielenže vás výborne zasýtia, ale majú veľa škrobu, ktorý sa postupne uvoľňuje do tela. Majú pomerne málo kalórií, ale iba ak uprednostníte varené v šupke pred opekanými, či zemiakovou kašou. V rámci diéty vám neublížia ako hlavné jedlo vtedy, keď ich teda pripravíte bez tuku. Skúste zemiakový šalát bez majonézy, ktorý pozostáva len z varených zemiakov, octovej zálievky, kyslej uhorky, cibuľky, pažítky alebo petržlenovej vňate.

Ryby
Ryby obsahujú mnoho bielkovín a ľahko sa strávia. Možno budete prekvapení, ale majú oveľa viac vitamínov a minerálov ako ostatné druhy mäsa. Navyše nepatria medzi kalorické potraviny, takže si ich doprajte pokojne aj k zemiakom.

Sušené figy a ďatle
Ak chcete rozprúdiť metabolizmus a trávenie, stavte na sušené ďatle, pretože obsahujú prospešnú vlákninu. Keď vás prepadne vlčí hlad, siahnite po sušenej fige, tá vás zasýti na dlhú dobu. Vyberajte však tie s najnižším obsahom cukru.

Tekvica
K najväčším pomocníkom pri chudnutí patrí aj tekvica. Jej čistá forma obsahuje len 80 kalórií a veľa vlákniny, čím prispieva k regulácií hmotnosti. Tekvica nie je náročná na spracovanie v kuchyni, takže ak budete mať chuť, môžete vyskúšať aj dezert.

Paradajky
Čarovné paradajky obsahujú zmes minerálov a vitamínov, ktoré zabraňujú ukladaniu tukových zásob. Významné pozitívum, ktoré určite poteší všetkých, čo sa snažia zhodiť pár kíl je, že paradajky ovplyvňujú mozgové centrá hladu, vďaka čomu vytvárajú predčasný pocit sýtosti. Pomaly prichádza ich sezóna, takže si na ne vo svojom jedálničku spomeňte čo najčastejšie.

Chilli papričky
Vďaka pálivým jedlám a hlavne chilli papričkám, môžete schudnúť oveľa rýchlejšie. Látky, ktoré sa nachádzajú v ostrých prísadách spolu s tepelnými účinkami, spôsobujú oxidáciu tukových tkanív, čím výrazne urýchľujú metabolizmus.
 

Autor: Andrea Zummerová
 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/trhu-ryby-fischmarkt-jedlo-%C4%8Derstv%C3%A9-897990/



Články z rubriky: Zdravá výživa & Zdravie

Skontrolujte si zrak  počas Bielej pastelky

Skontrolujte si zrak počas Bielej pastelky

Medzi najčastejšie očné ochorenia Slovákov patrí glaukóm, ľudovo nazývaný zelený ..

Mrazené ovocie môže byť zdravšie ako čerstvé

Mrazené ovocie môže byť zdravšie ako čerstvé

Aké účinky má mrazom sušené ovocie na ľudský organizmus? ..

Naspäť v práci: ako si spríjemniť svoje prvé dni

Naspäť v práci: ako si spríjemniť svoje prvé dni

Ponúkame vám pár tipov, ako na to. ..

Chyby, ktoré robíme pri cvičení

Chyby, ktoré robíme pri cvičení

Precvičujete brušné svaly každý deň? Robíte chybu, pretože svaly sa ..