DENNÍK RELAX - Chcete byť zdravší, vitálnejší a štíhlejší? Týchto 6 potravín pomôže //

Chcete byť zdravší, vitálnejší a štíhlejší? Týchto 6 potravín pomôže

Niekedy stačia malé zmeny na to, aby sme sa cítili lepšie fyzicky a psychicky. Možno vám takýto pozitívny účinok prinesie už len to, že zaradíte niektorú z nasledujúcich potravín do svojho jedálneho lístka.

Čo máte na výber?

1. Jabĺčka

Jabĺčka sú lokálnou potravinou, ktorá nášmu zdraviu výnimočne prospieva. Sú nabité vitamínom C, vitamínmi skupiny B, draslíkom, vápnikom a aj vlákninou. Fytonutrienty v jabĺčkach sú prospešné pre posilnenie imunity a v boji proti škodlivým voľným radikálom. Pravidelná konzumácia jabĺk vás teda môže ochrániť pred tráviacimi problémami, hypertenziou i cukrovkou.

2. Citróny

Pri ovocí ešte chvíľu zostaneme. Citróny sú takisto nabité mnohými pre človeka užitočnými látkami. Pôsobia antibakteriálne, protivírusovo a podporujú imunitu. Ak si teda každé ráno dáte do vody čerstvú šťavu z jedného citróna, podporíte svoje zdravie.

3. Grécky jogurt

Pozitív gréckeho jogurtu je neúrekom. Vyrába sa trochu iným spôsobom ako klasický jogurt, a preto obsahuje viac probiotík a je bez pridaných látok. Okrem „dobrých“ baktérií predstavuje aj zdroj vápnika a ďalších minerálov. Hoci sú grécke jogurty kalorickejšie, predstavujú dobrý prvý krok ku zdraviu. Samozrejme, za predpokladu, že si vyberiete biele grécke jogurty – do nich môžete pridať ovocie, oriešky, vločky či semienka.

4. Mandle

Mandle by mali do jedálnička zaradiť všetky dámy, ktoré často bojujú so stresom a chcú zostať krásne a štíhle. Dôvod je ten, že tieto oriešky sú zásobárňou horčíka, kvalitných proteínov, zdravých tukov a vitamínu E. Hrsť mandlí denne na desiatu dokáže nielen zasýtiť, ale aj upokojiť a podporiť koncentráciu.

5. Kustovnica čínska

Bobuľky goji sú súčasťou tradičnej čínskej medicíny tisíce rokov. Postupne ich zaraďujeme do jedálnička aj my, a robíme dobre. Pokiaľ boli goji bobule sušené šetrným spôsobom, zostáva v nich zachované veľké množstvo vitamínu C. Samozrejme, nechýba vláknina, veľa ďalších vitamínov, minerálov a antioxidantov.

6. Ovsené vločky

Všade čítate o tom, aké sú prospešné, ale stále ste ich nevyskúšali? Možno ten správny čas nastal práve teraz. Ovsené vločky sú pre zdravie človeka cenné z viacerých dôvodov, napríklad obsahujú beta-glukán. Ide o formu rozpustnej vlákniny, ktorá priaznivo vplýva na činnosť imunitného systému. Spája sa aj so znižovaním cholesterolu, je významným antioxidantom a priaznivo vplýva na pokožku. Okrem tejto formy vlákniny sa v ovsených vločkách nachádzajú aj B vitamíny, proteíny, zdravé tuky, horčík, draslík a viaceré fytonutrienty. 


-w-

 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/ovos-cez-noc-relax-jedlo-1391682/



Články z rubriky: Zdravá výživa & Zdravie

Mliečna, s orieškami, stogramová

Mliečna, s orieškami, stogramová

Tmavú čokoládu je dobré dať si hneď ráno. Dodá telu ..

Počet novorodencov s prejavmi atopickej dermatitídy stúpa,  matky môžu ovplyvniť riziko už počas tehotenstva

Počet novorodencov s prejavmi atopickej dermatitídy stúpa, matky môžu ovplyvniť riziko už počas tehotenstva

Zaujímavosťou je fakt, že spomedzi súrodencov má najnižšie riziko vzniku ..

Slováci konzumujú stále viac ovocia a zeleniny

Slováci konzumujú stále viac ovocia a zeleniny

Napriek tomu zaostávame za mnohými európskymi krajinami. ..

Smíchovskou desiatkou to začalo, ale zďaleka nekončí!

Smíchovskou desiatkou to začalo, ale zďaleka nekončí!

Medzi najväčšie trhy Staropramenu patrí Švédsko, Nemecko, Slovensko, Veľká Britá ..