DENNÍK RELAX - Ako sa zbaviť stresu?

Ako sa zbaviť stresu?

Stresu sa vyhnúť nedá – to je holý fakt. Jediné, čo môžeme urobiť, je, naučiť sa ho zvládať. Vedzte, že to nie je až také ťažké. Inšpirujte sa našimi tipmi. Vďaka nim budete mať vo svojom živote stresu menej a budete šťastnejší!

Tipy, ako lepšie zvládať stres
 

  • Osvojte si techniku hlbokého dýchania


Hlboké dýchanie má tú výhodu, že to môžete použiť kdekoľvek a kedykoľvek. V čom spočíva jeho podstata? Pomaly a zhlboka sa nadýchnite, potom dych na chvíľku zadržte, a pomaličky a zhlboka vydýchnite. Zo začiatku sa môžete kontrolovať počítaním – pri nádychu počítajte do dva, na jednu dobu dych zadržte a na 4 doby vydýchnite. Môžete mať pri tom zatvorené oči a ideálne je dýchať čerstvý vzduch, teda si treba otvoriť okno.
 

  • Žite tu a teraz


Toto je jedno z pravidiel šťastného života, ktoré skvelo funguje aj ako bojovník proti stresu. Prečo pomáha? My, ľudia, sme takí, že veľa času trávime premýšľaním nad minulosťou a budúcnosťou, čo v nás vyvoláva výčitky svedomia, obavy, strach a, samozrejme, stres. Preto sa snažte myslieť iba na prítomnosť, žiť tu a teraz, sústrediť sa na každú jednu činnosť, ktorú vykonávate. Možno vám to spočiatku pôjde ťažko, ale chce to len cvik.
 

  • Premýšľajte nad tým, čo si dávate na tanier


Ak nášmu telu chýbajú dôležité živiny a jeme potraviny, ktoré sú plné nezdravých tukov a cukrov, so stresom sa pasuje ťažšie. Naopak, telu by sme mali dodávať potraviny, ktoré blahodarne pôsobia nielen na nervovú sústavu. Výborné sú napríklad omega-3 tuky, ktoré sa nachádzajú v tučných rybách, ale aj v chia či ľanových semiačkach. Proti stresu a jeho následkom pomáhajú bojovať aj antioxidanty, ako napríklad vitamíny C a E. Samozrejme, konzumovať by sme mali čo najviac plnohodnotných potravín, ako je ovocie, zelenina, strukoviny, celé zrná a dbať na šetrný spôsob ich prípravy.
 

  • Zájdite do prírody alebo si zacvičte


Pri cvičení sa uvoľňujú hormóny šťastia a v tých chvíľach jednoducho na stres nie je priestor. Podobne pôsobí na človeka aj pobyt v prírode – stačí zavrieť oči, zhlboka dýchať a započúvať sa do šumu lístia či žblnkotajúceho potoka.
 

  • Vyrozprávajte sa z toho, čo vás trápi


Môžete sa vyrozprávať priateľovi, manželke či kamarátke. Dôležité je, aby ste sa o tom, čo vás trápi, porozprávali s niekým, komu môžete veriť. Dusiť v sebe emócie nemá zmysel! Ak svoje trápenie „dáte zo seba von“, uľaví sa vám.
 

  • Venujte sa tomu, čo vás baví


Ak niečo robíme radi, zvyčajne nás to pohltí celých a nemáme priestor na to, aby sme mysleli na starosti. Je to jednoduché – vyčleňte si aspoň 2 – 3 razy týždenne čas na to, aby ste sa venovali svojim koníčkom.

-w-


 

Autor fotografie:https://pixabay.com/sk/obchodn%C3%A9-kari%C3%A9ra-depresii-19156/